امور زیربناییتعاون و اشتغال

ربیعی معرفی برنامه‌های خود به نمایندگان مجلس را آغاز کرد

سخنرانی علی ربیعی، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، علی ربیعی که از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت دوازدهم معرفی شده، به ارائه برنامه‌های خود در حوزه اشتغال، تعاون و ایجاد رفاه اجتماعی در حضور نمایندگان مجلس پرداخت. 

بر اساس این گزارش، در حال حاضر چهار ابرچالش اقتصادی فقر مطلق، بیکاری،  بحران صندوق‌های بازنشستگی و بحران‌های اجتماعی در حوزه وظایف وزارت تحت مسئولیت ربیعی است که باید برنامه‌های جامع و عملیاتی برای مقابله با این چالش‌ها ارائه دهد.

روز گذشته رئیس گذشته در دفاع از کابینه پیشنهادی خود در صحن علنی مجلس در خصوص انتخاب علی ربیعی به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با آقای دکتر ربیعی که در ۴ سال گذشته نیز این مسئولیت را بر عهده داشتند، به طور مفصل در بخش صندوق‌ها و شستا و رابطه‌اش با وزارت بهداشت، درمان و بحث بیمه‌ها و بحث کار ایشان که چه کارها انجام دهند ، صحبت کردیم. ایشان خدمات بسیار خوبی ارائه کردند و در زمینه سیستم رفاه اجتماعی از اول هم برنامه و فکر خوبی داشتند و با همان برنامه پیش رفتند و ادامه می‌دهند.

روحانی درباره برنامه های روحانی : زندگی شخصی و تخصصی ایشان در همان زمینه کار، اشتغال و مسایل رفاه می خورد. ایشان مضایق زندگی را چشیده است؛ اینهایی که در زندگی در دوره‌هایی مضیقه را نچشیدند خیلی حس نمی‌کنند که مضیقه یعنی چه؟ امیدواریم آنهایی که در این زمینه ها مثل آقای ربیعی مضیقه کشیدند و خود ایشان کارگر بوده، این کار را بتواند بهتر انجام دهد.

رییس جمهور اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که ایشان دارد مسأله صندوق‌هاست که کار بسیار بزرگی است و ایشان این کار را باید انجام دهد. در عملکرد سازمان بهزیستی قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده که باید ادامه یابد. یکی از بارهای بسیار سنگینی بر عهده ایشان، مسأله اشتغال است. البته اشتغال صرفا مربوط به وزارت کار نیست، بقیه وزارتخانه‌ها همه شریک و سهیم هستند، ولی خوب مهم است که ایشان هم طرح‌های خوبی دارد.

این خبر تکمیل می ‌شود …

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا