امور زیربناییتعاون و اشتغال

نخستین برنامه من امحای فقر مطلق و تحقق برنامه تامین اجتماعی است

سخنرانی علی ربیعی، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی ربیعی که از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت دوازدهم معرفی شده، به ارائه برنامه‌های خود در حوزه اشتغال، تعاون و ایجاد رفاه اجتماعی در حضور نمایندگان مجلس پرداخت. 

بر اساس این گزارش، در حال حاضر چهار ابرچالش اقتصادی فقر مطلق، بیکاری،  بحران صندوق‌های بازنشستگی و بحران‌های اجتماعی در حوزه وظایف وزارت تحت مسئولیت ربیعی است که باید برنامه‌های جامع و عملیاتی برای مقابله با این چالش‌ها ارائه دهد.

همچنین بخوانید

علی ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی عصر چهارشنبه مجلس و در جریان ارائه برنامه های خود برای تصدی مسئولیت این وزارتخانه با اشاره به اینکه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نقطه تماس نظام سیاسی و تعامل دولت با مردم است، گفت: رابطه دولت و مردم بیش از هر وزارتخانه ای به تلاش این وزارتخانه بستگی دارد.

وی با اشاره به برنامه های خود در صورت تصدی مسئولیت این وزارتخانه گفت: برنامه ملی فقرزدایی و کاهش نابرابری، برنامه جامع حمایت با تاکید بر کاهش آسیب های اجتماعی، برنامه اشتغال فراگیر با تاکید بر مناطق محروم و روستایی، توانمندسازی-مهارت افزایی و توسعه منابع انسانی، ارتقای امنیت شغلی و صیانت از سرمایه های انسانی، پایدارسازی صندوق های بازنشستگی، تبدیل بنگاه های اقتصادی وابسته صندوق ها به پیشران اقتصاد ملی، توسعه تعاون و توسعه فرهنگی و اجتماعی نیروی کار برنامه های دهگانه من برای این وزارتخانه است.

ربیعی فقر مطلق، بحران آسیب های اجتماعی، بحران صندوق های بازنشستگی و معضل بیکاری را چهار چالش این وزارتخانه از هفت چالش اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: با پول پاشی اشتغال رفع نمی شود و فقر نیز برطرف نخواهد شد. امروز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهد نظریه و ایده است؛ نظریه پایه هر کاری است و امروز در زمینه سیاستهای رفاهی این وزارتخانه نظریه دارد.

این خبر تکمیل می ‌شود …

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا