اقتصاد کلان

از واریز یارانه مرداد ماه تا هشدار بانک مرکزی در رابطه با موسسه«حافظ»/وراث متوفیان سهام عدالت به گوش باشند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اقتصاد در هفته گذشته شاهد اتفاقاتی متعددی بود که در ذیل به بررسی برخی از آنها می‌پردازیم.

بررسی میزان نقدینگی در مقایسه با خرداد ماه سال ۱۳۹۵، بیش از ۲۴.۱ درصد رشد داشته است.

به علاوه  معاون اداره کل برنامه ریزی وگردشگری میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۳۶۰ هزار و ۲۰۰ نفر از ایرانیان ساکن در کشورهای دیگر به قصد گردشگری به داخل ایران سفر کردند که این آمار در مقایسه با گردشگران کشورهای دیگر در رتبه ششم قرار دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه با اشاره به ممنوعیت فروش بن سای و بامبو از اول شهریور ماه گفت: ممنوع شدن فروش گیاهان پرطرفداری، چون بن سای و بامبو راهکار مناسبی برای جلوگیری از قاچاق این گیاه نمی‌تواند باشد.

پرواز شماره ۷۰۸۹ هواپیمایی کیش ایر که با یک فروند هواپیمای ام دی ۸۰ تهران را به مقصد بندرعباس ترک کرده بود، دقایقی پس از برخاستن به دلیل نقص فنی در موتور به مبدا بازگشت.

در حالیکه دو سال از ابلاغ شیوه نامه حقوق مسافر در پروازهای داخلی می گذرد، این دستورالعمل بدون سر و صدا دچار تغییراتی شده است.

 حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان از ابتدا سال آبی تاکنون ۳۶۶ میلیمتر بارش داشته ین حوزه آبریز در مقایسه با سال آبی گذشته رشد یک درصدی و در مقایسه با آمار بلند مدت (۴۸ ساله) افزایش ۳ درصدی دارد.

  مدیر طرح نوسازی خودروهای حمل بار کلانشهرها گفت: در راستای نوسازی خودروهای حمل بارکلانشهرها تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی به خودروهای باری سبک و تسهیلات ۸۰ تا ۲۲۰ میلیون تومانی به خودروهای سنگین و نیمه سنگین پرداخت می‌شود.

 براساس آمار گمرک در چهار ماهه نخست سال جاری حدود هزار و ۶۱۵ تن کاغذ سیگار از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.

 قائم‌مقام وزیر در امور تجارت و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: که واردات خودرو در ۶ ماه آتی می‌تواند منجر به کاهش قیمت‌ها شود زیرا عرضه نسبت به دورۀ مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

در تیرماه سال جاری در کل کشور بیش از ۹.۳ میلیون فقره چک عادی به ارزش ۵۷۳.۵ هزار میلیارد ریال مبادله شد که از این میزان، بالغ بر ۱.۵ میلیون فقره چک به ارزش ۱۳۰.۶ هزار میلیارد ریال برگشت داده شده است.

 براساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی در هفته منتهی به ۱۳ مرداد ماه سال جاری، ۲ گروه کالایی با افزایش قیمت، ۴ گروه کالایی با کاهش قیمت و ۵ گروه کالایی با ثبات قیمت همراه بودند.

 رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران گفت: راه اندازی سامانه رصد فعالیت ها از سوی سازمان در دستور کار قرار گرفته که سامانه پیامکی هم روی آن نصب می شود.

 آخرین شعب فعال موسسه خودخوانده «حافظ» در شهرهای تبریز و ساری، علی رغم انعکاس دستور قضایی به نیروی انتظامی و اعلام موضوع توسط آن نیرو به واحدهای ذی‌ربط درخصوص جلوگیری از ادامه فعالیت شعب این موسسه، در حال سپرده پذیری هستند.

 رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی گفت: با عرضه گوشت وارداتی از یکشنبه هفته جاری شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز هستیم که این تغییر قیمت در هفته آینده بیشتر خود را نشان می دهد.

 رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک گفت: یک عینک آفتابی استاندارد در بازار بالای ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد و در برخی برند‌ها ممکن است به ۲ میلیون تومان هم برسد.

بسته اقتصادی میزان از بازار،۲۱ مرداد ماه

بسته اقتصادی میزان از بازار، ۲۲ مرداد ماه

بسته اقتصادی میزان از بازار، ۲۳ مرداد ماه

بسته اقتصادی میزان از بازار، ۲۴ مرداد ماه

بسته اقتصادی میزان از بازار،۲۵ مرداد ماه

انتهای پیام/

منبع:میزبان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا