انرژی

اعلام آمادگی اکووادور برای کاهش تولید نفت

یک ماه پس از اعلام خروج اکووادور از توافق کاهش عرضه اوپک، این کشور اعلام کرد که سطح تولید و عرضه نفت خود را بیشتر از گذشته کاهش خواهد داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، به نقل از بلومبرگ، کارلوس پرز – وزیر نفت اکووادور – اظهار کرد که این کشور با هدف جلوگیری از زیر پاگذاشتن توافق کاهش عرضه اوپک، تولید نفت خود را که اکنون به میزان ۵۴۱ هزار بشکه در روز است، کاهش خواهد داد.

به گفته وی، این درحالیست که سهم اکووادور کاهش ۲۶ هزار بشکه در روز است که تولید این کشور را به ۵۲۲ هزار بشکه در روز می رساند. این رقمی که اکووادور به آن متعهد شده بود، بسیار کمتر از ظرفیت تولید این کشور است، در حالیکه دولت اکووادور هم اکنون نیازمند افزایش درآمدهای نفتی است.

همچنین بخوانید

وی به همراه لنین مونرو – رئیس جمهور اکووادور – در بازدید از پالایشگاه اسمرالداس با ظرفیت تولید ۱۱۰ هزار بشکه در روز عنوان کرد :” با اینکه ما ظرفیت تولید بیشتری داریم، اما ترجیح میدهیم تا زمانیکه سازوکار جدیدی ارائه نشده، به تعهد خود در توافق کاهش عرضه اوپک پایبند باقی بمانیم”.

کارلوس پرز در ماه گذشته زمانی که اکووادور بدلیل تنگناهای اقتصادی و مالی از توافق کاهش عرضه اوپک پا پس کشیده بود، طی تماسی تلفنی که از جانب خالد الفالح – وزیر انرژی عربستان سعودی – داشت، به وی گفته بود که اکووادور قصد دارد سطح تولید نفت خود را به زودی در آینده افزایش دهد.

برخلاف عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان بزرگ نفتی در جهان، اکووادور قادر نیست به آسانی و با سرعت تولید خود را افزایش دهد. با اینکه سطح تولید کنونی این کشور نزدیک ظرفیت تولید آن است، اما همچنان پایین تر از رکورد آن در سال ۲۰۱۴ است که ۵۶۰ هزار بشکه در روز تولید می کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا