امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کاهشی ندارد/ امکان افزایش مساحت وجود دارد

اهواز – استاندار خوزستان گفت: جای هیچ نگرانی برای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی خوزستان نیست و حتی معاون وزیر نیرو اعلام کرده که امکان همکاری برای مساحتی بیشتر از طرح را دارند.

به گزارش آرمان اقتصادی، غلامرضا شریعتی شامگاه چهارشنبه شنبه در جلسه بررسی مشکلات شهرستان اندیکا اظهار کرد: مخابرات و نبود اینترنت یکی از مشکلات اصلی در شهرستان اندیکا بود که در سفر به این شهرستان تمامی مردم این مشکل را مدام بیان می کردند.

وی در ارتباط با کمک یک میلیارد تومانی برای نجات ۹۰۰ هکتار (۵۰۰ هکتار باغ و ۴۰۰ هکتار زراعی) از باغات شهرستان اندیکا از خطر خشک شدن بیان کرد: این مبلغ را برای شهرستان اندیکا تامین می کنیم تا به صورت مدرن آبرسانی شوند.

شریعتی عنوان کرد: ساخت پل سرتنگ چلو که حدود ۱۲ روستا را وصل می کند و مردم را از خطر سیلاب نجات می دهد نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار است. با توجه به نیاز واقعی در این زمینه اعتبار مورد نیاز این پل را هم تامین می کنیم. پل ناصرخسرو نیز باعث شده تا دو ماشین دچار آبگرفتگی شوند که نیاز به اصلاح دارد.

استاندار خوزستان در ارتباط با مسائل مربوط به کاهش طرح ۵۵۰ هزار هکتاری توسعه گفت: مسئولان کشوری اعلام کردند که روی ۵۰۰ هزار هکتار برای خوزستان به عنوان مصوبه سفر ریاست جمهوری عطف به طرح مقام معظم رهبری، حرفی نداریم. همچنین اعلام کردند که بنابراین فعلا ۱۲۰ هزار هکتار را برای تائید به سازمان برنامه و بودجه ارسال کردیم که برای مابقی آن نیز به انتظار اعلام گزارش سازمان آب و برق خوزستان هستیم.

شریعتی ادامه داد: این توضیحات نشان می دهد که به دنبال کاهش طرح ۵۵۰ هزار هکتاری نیستند و تنها به انتظار اعلام گزارش سازمان آب و برق خوزستان هستند. هیچ جای نگرانی برای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری نیست و حتی میدانی، معاون وزیر نیرو اعلام کرده که امکان همکاری برای مساحتی بیشتر از طرح را دارد.

وی در واکنش به اینکه برای استقرار بانک در شهرستان اندیکا نیاز به حکم کشوری وجود دارد، گفت: باید برای شهرستان اندیکا یک بانک را داشته باشد و اینکه اعلام می شود هیچ شعبه ای نیست و یا قابلیت توسعه بانک ها وجود ندارد، اصلا توجیهی ندارد.

استاندار خوزستان در اعتراض به مدیر شعب بانک ملی استان خوزستان که هیچ کارشناسی را نمی توان نسبت به استقرار در شهرستان  اجبار کرد، بیان کرد: چطور بالای ۵۰ هزار نفر از اهالی باید برای انجام امور بانکی خود به مسجدسلیمان بروند ولی یک یا چند نفر از کارشناسان بانکی را نمی توان در این شهرستان مستقر کرد؟

به گزارش آرمان اقتصادی، مدیر شعب بانک ملی خوزستان در این جلسه در واکنش به مشکل نبود بانک در اندیکا گفت: بانک مرکزی به بانک های دولتی اجازه گسترش را نمی دهد و در صورت انتقال شعبه نیز هیچ نیرویی برای فعالیت در آن شهرستان نداریم.
 


منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا