بانکبانک و بیمه

دفاتر مشاوره بانکی غیرمجاز هستند


کارشناس امور بانکی گفت: متاسفانه دفاتر مشاوره بانکی هیچ گونه مجوزی برای فعالیت مالی، پولی و مشاوره‌ای از سوی مراجع قانونی ندارند و غیر قانونی مشغول فعالیتند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)، حمیدرضا طهماسبی پور در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود : پیش از این شرکت های مشاوره وام بانکی به اسم خرید و فروش وام بانکی به فعالیت مشغول بودند که از زمان غیر قانونی اعلام شدن فعالیت آنان در عمل این اصطلاح را بکار نمی برند و اسم خود را به دفاتر مشاوره وام بانکی تغییر داده اند.

وی همچنین اظهار داشت: بانک مرکزی فعالیت این گونه دفاتر و فعالیت‌های بانکی و مالی را غیرقانونی اعلام و بارها به آنان هشدار داده است.
کارشناس امور بانکی گفت : دفاتر مشاوره بانکی که هیچ یک مجوزی برای فعالیت مالی، پولی و مشاوره ای از مراجع قانونی ندارند اما هر روز فعالیت های غیر قانونی خود را در روزنامه ها تبلیغ می کنند.
وی در ادامه از وجود یکسری بدهی های مشکوک الوصول و سوخت شده در سیستم بانکی خبر داد و افزود: تخلفاتی که طی سالیان گذشته در بانک ها و موسسات مالی اعتباری کشور صورت گرفته منجر به بروز چنین بدهی های در این سیستم شده است.
طهماسبی پور تصریح کرد : مبالغی که بصورت وام و تسهیلات به مردم اعطا شده بود ،تاکنون به سیستم مورد نظر برنگشته و امروز قدرت وام دهی بانک ها به دلیل نبود پشتوانه مالی و منابع قوی به شدت کاهش یافته است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا