بین الملل

یاتا: شرکت‌های هواپیمایی امسال ۴۸ میلیارد دلار ضرر می‌کنند

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) اعلام کرد که شرکت‌های هواپیمایی جهان ممکن است در سال جاری میلادی در حالی که با بحران کرونا دست و پنجه نرم می کنند، نزدیک به ۴۸ میلیارد دلار خسارت متحمل شوند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) اعلام کرد که شرکت‌های هواپیمایی جهان ممکن است در سال جاری میلادی در حالی که با بحران کرونا دست و پنجه نرم می کنند، نزدیک به ۴۸ میلیارد دلار خسارت متحمل شوند.

ارقام جدید این نهاد هواپیمایی جهانی که در روز چهارشنبه منتشر شد، حدود ۲۵ درصد از آنچه قبلاً پیش بینی کرده بود، بدتر است. پیش از این، یاتا پیش بینی کرده بود که ضرر خطوط هوایی جهان ۳۸ میلیارد دلار باشد.

همچنین بخوانید

پیش بینی می شود ضرر و زیان صنعت هواپیمایی جهان در حدود یک سوم چیزی باشد که این بخش آشفته در سال ۲۰۲۰ شاهد بوده است یعنی زمانی که بیش از ۱۲۶.۴ میلیارد دلار ضرر کرد چرا که شیوع ویروس کرونا باعث شد دولت ها مرزهای خود را ببندند.

ویلی والش، مدیر کل یاتا در بیانیه ای گفت: این بحران طولانی تر و عمیق تر از آن است که کسی بتواند آن را پیش بینی کند. ضرر و زیان ها از سال ۲۰۲۰ کاهش می یابد اما درد ناشی از این بحران افزایش می یابد.

وی افزود: محدودیت های سفر که توسط دولت ها اعمال شده است، هنوز بر تقاضای سفرهای بین المللی تأثیرگذار است. این آژانس اکنون پیش بینی کرده است که میزان ترافیک هوایی جهانی در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۳ درصد سطح قبل از بحران کرونا باشد.

براساس گزارش یاتا، این ارقام در مقایسه با سال گذشته بهبود را نشان می دهد اما هنوز تا بهبودی کامل راه زیادی دارد.

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی همچنین گفت: ضرر و زیان این صنعت در این مقیاس، موجب از بین رفتن ۸۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ پس از ضرر ۱۴۹ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۰ می شود.

به گفته این انجمن، اگر کمک های کرونایی دولت ها به شرکت های هواپیمایی نبود، بسیاری از آنها در جهان ورشکسته شده بودند و میلیون ها شغل از بین رفته بود.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا