انرژی

لاهوتی: بعد از حادثه بزرگ برجام، به صادرات ۲.۵ میلیون بشکه نفت رسیدیم

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در شرایطی که تولید نفت وضع بحرانی داشت و باید با ذره‌بین به دنبال مشتریان نفتی می‌گشتیم بعد از حادثه بزرگ برجام و به همت تیم مذاکره‌کننده و وزارت نفت به صادرات ۲.۵ میلیون بشکه نفت رسیدیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهرداد لاهوتی که به عنوان موافق برنامه‌های پیشنهادی وزیر نفت در جلسه علنی امروز مجلس سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: در پارس جنوبی عملکرد وزارت نفت عملکرد درخشانی بود و پنج فاز از ۱۱ فاز در این دوره چهار ساله به بهره‌برداری رسید و در حالی که سال‌ها آرزوی تولید نفت و گاز همسنگ قطری‌ها را داشتیم امروز بیش از قطر تولید داریم.

وی افزود: گازرسانی به سیستان و بلوچستان که به یک آرزو تبدیل شده بود محقق شد و سیستان امروز از نعمت گاز برخوردار است. همچنین همه شهرستان‌ها از نعمت گاز در سطح کشور در حال حاضر بهره می‌برند و در تولید محصولات پتروشیمی نیز ۲۴ درصد رشد داشتیم.

همچنین بخوانید

لاهوتی با بیان اینکه با روند طی شده تا پایان سال ۹۶ به خودکفایی در تولید بنزین می‌رسیم، گفت: تولید بنزین با کیفیت و مطابق با استانداردها و سوخت سبز در کشور آغاز شده و به سمت خودکفایی در محصولی استراتژیک پیش می‌رویم که همیشه یکی از ابزارهای فشار و تحریم بود.

وی تصریح کرد: ما در سال‌های پیش ۶ میلیون لیتر گاز وارد می‌کردیم اما امروز به جایی رسیده‌ایم که حدود ۱۳ میلیون لیتر صادرات داریم و توانستیم بر اساس قرارداد توتال ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب کنیم و اینها همه در یک دوره کوتاه چهار ساله در وزارت نفت اتفاق افتاد.

انتهای پیام  

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا