بین الملل

سهم عربستان از اقتصاد خلیج فارس تا ۵۰ درصد در ۲۰۲۰ افزایش یافته است

عربستان ۴۹.۸ درصد از اقتصاد شورای همکاری خلیج فارس را در ۲۰۲۰ به خود اختصاص داد. امارات با ۲۵.۲ درصد در رتبه دوم و قطر با ۱۰.۴ درصد در رتبه سوم قرار داشت.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از عرب نیوز، عربستان سهم خود از اقتصاد شورای همکاری خلیج فارس را تا ۵۰ درصد در ۲۰۲۰ افزایش داد که نتیجه عملکرد بهتر آن در کنترل همه‌گیری کرونا نسبت به کشورهای عرب همسایه خود بوده است.

 آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی.

 اطلاعات صندوق بین المللی پول  نشان می‌دهد عربستان ۴۹.۸ درصد از اقتصاد این گروه را در ۲۰۲۰ به خود اختصاص داده بود. این رقم در ۲۰۱۹ برابر با ۴۸.۴ درصد بود.

 تولید ناخالص داخلی برای شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس ۱۴.۳ درصد در ۲۰۲۰ کاهش یافت و ۱.۴۱ تریلیون دلار رسید در حالی که تولید ناخالص داخلی عربستان با ۱۱.۸ درصد کاهش، ۷۰۰.۱ میلیارد دلار ثبت شده بود.

 اقتصاد امارات ۱۵.۹ درصد کوچک شد و به ۳۵۴.۳ میلیارد دلار رسید که نشان دهنده ۲۵.۲ درصد از تولید در شورای همکاری خلیج فارس است.

 قطر سومین اقتصاد بزرگ این گروه در ۲۰۲۰ بود. اقتصاد قطر ۱۵.۳ درصد کوچک شد و به ۱۴۶.۱ میلیارد دلار رسید یعنی ۱۰.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی شورای همکاری خلیج فارس.

 انتهای پیام/۶۶

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا