صنعت، معدن، تجارت

اتحادیه اروپا به زودی بزرگترین قرارداد خرید واکسن جهان را با فایزر امضا می‌کند

کمیسیون اروپا اعلام کرد که احتمالاً بزرگترین قرارداد تأمین واکسن جهان را تا چند روز آینده با تأمین ۱.۸ میلیارد دوز واکسن کرونای فایزر برای چند سال آینده امضا خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، کمیسیون اروپا اعلام کرد که احتمالاً بزرگترین قرارداد تأمین واکسن جهان را تا چند روز آینده با تأمین ۱.۸ میلیارد دوز واکسن کرونای فایزر برای چند سال آینده امضا خواهد کرد.

این در حالی است که بحث درمورد عدم دسترسی عادلانه به واکسن کرونا و ناتوانی مردم فقیر جهان برای خرید این واکسن به شدت بالا گرفته است.

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، هنگام بازدید از کارخانه واکسن سازی فایز در بلژیک گفت: واکسن های تولید شده آمریکایی و شریک آلمانی آن یعنی بایونتک BioNTech طی سال های ۲۰۲۱-۲۰۲۳ تحویل داده خواهد شد.

این توافق نامه که شامل ۹۰۰ میلیون دوز اختیاری است برای واکسیناسیون جمعیت ۴۵۰ میلیون نفری اتحادیه اروپا طی مدت دو سال کافی است و در حالی صورت می گیرد که اتحادیه اروپا به دنبال تأمین منابع طولانی مدت است.

این سومین قراردادی است که اتحادیه با این دو شرکت صورت داده است. آنها قبلاً متعهد شده اند که طی دو قرارداد قبلی ۶۰۰ میلیون شیشه واکسن حاوی دو دوز را امسال تأمین کنند.

اتحادیه اروپا قصد دارد حداقل ۷۰ درصد از بزرگسالان اتحادیه اروپا را تا پایان ماه ژوئیه واکسینه کند.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا