بین الملل

انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۵۰ کاملاً جایگزین سوخت‌های فسیلی می شوند

گزارش جدیدی مدعی است که انرژی های خورشیدی و بادی تا سال ۲۰۵۰ می توانند کاملاً جایگزین سوخت های فسیلی در جهان شوند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شبکه خبری سی ان بی سی، گزارش جدیدی مدعی است که انرژی های خورشیدی و بادی تا سال ۲۰۵۰ می توانند کاملاً جایگزین سوخت های فسیلی و به منبع انرژی جهان تبدیل شوند.

در گزارش اندیشکده “کربن ترکر” Carbon Tracker که روز جمعه منتشر شد، همچنین پیش بینی شده است که اگر باد و انرژی خورشید در مسیر رشد فعلی خود ادامه دهند تا اواسط دهه ۲۰۳۰ سوخت های فسیلی را از بخش برق خارج می کنند.

همچنین بخوانید

به گفته محققان، فناوری های روز دنیا موجب تولید ۶۷۰۰ پتاوات ساعت (PWh) انرژی از انرژی خورشیدی و بادی شده است. این رقم بیش از ۱۰۰ برابر انرژی مصرف شده در جهان طی سال ۲۰۱۹ می باشد.

بر اساس این گزارش، با وجود ظرفیت زیاد برداشت انرژی، فقط ۰.۷ پتاوات ساعت انرژی از خورشید و ۱.۴ پتاوات ساعت انرژی از باد در سال ۲۰۱۹ تولید شد.

با این حال، نویسندگان این گزارش اطمینان دارند که تداوم کاهش هزینه ها احتمالاً رشد تصاعدی در تولید انرژی خورشیدی و بادی را به دنبال خواهد داشت.

نرخ رشد سالانه ۱۵ درصدی می تواند باعث شود انرژی خورشیدی و بادی تا اواسط دهه ۲۰۳۰ نیاز کل برق جهان را و تا سال ۲۰۵۰ نیاز تمام انرژی های جهان را تأمین کند.

در این گزارش اشاره شده است که هزینه برق خورشیدی از سال ۲۰۱۰ به طور متوسط ۱۸ درصد در سال کاهش داشته در حالی که هزینه تولید انرژی بادی نیز به طور متوسط هر سال ۹ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا