امور زیربناییراه و ساختمان

جزییات تعلیق سفرهای هوایی و زمینی ایران به هند و پاکستان/ تقاضایی برای برقراری پروازهای بازگشت ایرانیان از هند نداریم

معاون وزیر راه و شهرسازی جزییات لغو سفرهای هوایی و زمینی به دو کشور هند و پاکستان را تشریح کرد.

شهرام آدم‌نژاد در گفت‌و‌گو با ایلنا با اشاره به جزییات تعلیق پروازهای ایران ‌-هند و ایران-پاکستان گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی کلیه پروازها به هند و پاکستان تعلیق شد.

وی ادامه داد: صبح امروز ۴ اردیبهشت به محض اعلام وزارت بهداشت مبنی بر شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا در هندوستان و تصمیمات متخده در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، بلافاصله دستور تعلیق کلیه پروازها بین ایران و هند و ممنوعیت پذیرش مسافر مستقیم و غیرمستقیم از مبدا این کشور را به سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ کردم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره احتمال برقراری پروازی برای بازگشت ایرانی‌های حاضر این کشور گفت: هیچ پروازی برقرار نخواهد شد و تقاضایی هم در این رابطه نبوده‌ است.

معاون وزیر راه و‌شهرسازی گفت: در همین راستا، پروازهای بین ایران و پاکستان نیز تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمد.

آدم‌نژاد گفت: سازمان هواپیمایی کشوری نیز بلافاصله نوتام این محدودیت را منتشر کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: همچنین به منظور اطمینان از انجام ترددها بر اساس دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت در مبادی مرزی زمینی، دستورات لازم به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جهت افزایش همکاری‌ها با متولیان انجام کنترل‌های بهداشتی به ویژه در کلیه پایانه های مرزی شرقی کشور ابلاغ شد.

وی افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای موظف است که هماهنگی لازم را با متولیان مربوطه برای ارتقای کیفیت اجرای پروتکل های بهداشتی انجام دهد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا