بورسبورس اوراق

شاخص بورس از ارتفاع ۱.۲ میلیون واحد دورتر شد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ۹۰۹ واحد افت کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۳میلیارد و ۸۸۸میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳هزار و ۱۴۴میلیارد تومان در بیش از ۳۰۹هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۹۰۹واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۸۶هزار و ۹۳۳واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو و پالایش نفت اصفهان شد و در مقابل ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با افزایش خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۶۰۹میلیون ورقه به‌ارزش ۱۵ هزار و ۷۲۰میلیارد تومان در ۶۸هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۷واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۶۰۴واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی تندگویان و فولاد هرمزگان جنوب شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی مارون، ذوب آهن اصفهان و سنگ آهن گهر زمین بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا