بین الملل

جهش بزرگ کرونا رشد اقتصادی دو رقمی هند را در ابهام فرو برد

جهش شدید تعداد مبتلایان روزانه به ویروس کرونا در هند باعث شده است که اقتصاددانانی که پیش‌بینی می‌کردند اقتصاد این کشور با رشد دو رقمی روبرو شود دچار تردید شوند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، جهش شدید تعداد مبتلایان روزانه به ویروس کرونا در هند باعث شده است که اقتصاددانانی که پیش‌بینی می‌کردند اقتصاد این کشور با رشد دو رقمی روبرو شود دچار تردید شوند.

سونا وارما، اقتصاددانا ارشد هند در شرکت نمو را، می‌گوید: اقتصاد هند به علت تشدید بحران کرونا در سه ماهه جاری ۱.۵ درصد آب خواهد رفت.

تعداد مبتلایان جدید روزانه به ویروس کرونا برای پنجمین روز متوالی رکوردشکنی کرد و تنها در روز دوشنبه ۳۵۲٫۹۹۱ نفر از شهروندان هند به کرونا مبتلا شدند. همچنین ظرف تنها ۲۴ ساعت تعداد ۲٫۸۱۲ نفر جان خود را به علت کرونا از دست دادند. تعداد کل مبتلایان هند از ۱۷ میلیون نفر فراتر رفته است.

مؤسسه اعتبارسنجی بین‌المللی فیتچ پیش‌بینی کرده بود ویروس کرونا نتواند رسد اقتصادی هند را مختل کند و اقتصاد این کشور در ۱۲ ماه منتهی به مارس ۲۰۲۲ با رشدی ۱۲.۸ درصدی روبرو شود.

اما این ماه بانک مرکزی هند پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی این کشور را ۱۰.۵ درصد اعلام کرد. رئیس بانک مرکزی، شاکتیکانتا داس، گفت: رشد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا باعث شده است ریکاوری فعالیت‌های اقتصادی به تعویق بیافتد.

کریستی فانگ، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در شرکت آبردین استاندارد، می‌گوید: رشد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا باعث شده است در شهرها و ایالت‌های بیشتری شاهد وضع محدودیت‌های قرنطینه‌ای و ترافیکی باشیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا