انرژی

نشت‌یابی بیش از ۹۸۰۰ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در لرستان

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: به‌منظور نگهداشت ایمن شبکه، نشت‌یابی بیش از ۹۸۰۰ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در سطح استان انجام شد.

کرم گودرزی اظهار کرد: در راستای نگهداشت شبکه و ارتقا ضریب ایمنی، بیش از ۹۸۰۰ کیلومتر شبکه گاز طبیعی و تجهیزات و تأسیسات در سال ۱۳۹۹ مورد نشت‌یابی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: نشت‌یابی از شبکه‌های گازرسانی، تجهیزات، تأسیسات و انشعابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این امر موجب جلوگیری از هدر رفت ثروت ملی، اثرات مخرب زیست‌محیطی و از همه مهم‌تر جلوگیری از بروز حوادث ناگوار در این زمینه می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان خاطرنشان کرد: شرکت گاز استان در سالی که گذشت نشت‌یابی از خطوط گاز و تأسیسات را یکی از اولویت‌های کاری خود دانسته و نسبت به اجرای آن اهتمام ویژه‌ای ورزید.

گودرزی با اشاره به توانمندی کارکنان شاغل در واحد بازرسی فنی شرکت گاز لرستان، اضافه کرد: واحد بازرسی فنی شرکت گاز استان با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های نشت‌یاب و گروه‌های مجرب نشت‌یابی، کنترل و پایش را به‌صورت منظم و دوره‌ای انجام می‌دهند که علاوه بر انجام ۹۸۰۰ کیلومتر نشت‌یابی از خطوط تغذیه و توزیع؛ نشت‌یابی از ۲۶۱ هزار انشعاب و ۵۲۴ هزار مورد اتصالات مشترکین و ۱۷۰۰ مورد تأسیسات مشترکین صنعتی، کشف ۸۹۲ محل نشت زیرزمینی و همچنین کشف قریب به ۴۰ هزار نشت درجه ۲ در سال کاری ۱۳۹۹ است.

وی بیان کرد: پس از شناسایی موارد نشتی توسط تیم‌های فنی کنترل نشت گاز، موارد نشتی و مخاطره‌آمیز از طریق سامانه مدیریت نشت‌یابی در اسرع وقت به واحد بهره‌برداری و تعمیرات اعلام تا نسبت به رفع آن در اسرع وقت اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان ضمن تأکید بر اهمیت موضوع یادآور شد: عملیات نشت‌یابی می‌بایست با دقت و برنامه‌ریزی مدون و توجه ویژه صورت پذیرد و این یعنی نگاه جدی به موضوع نگهداشت شبکه، حفظ جان و مال مجاورین شبکه و تأسیسات و خدمات‌رسانی مطلوب بوده و اجرای دقیق نشت‌یابی جزء اولویت‌های ضروری است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا