صنعت، معدن، تجارت

آیین‌نامه اجرایی تهاتر مطالبات و بدهی‌های نفت با دولت تصویب شد

آیین‌نامه اجرایی مجوز تهاتر مطالبات و بدهی‌های سازمان‌های ایدرو و ایمیدرو و وزارت نفت با دولت در نشست هیئت وزیران تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت نفت، در نشست امروز (چهارشنبه، هشتم اردیبهشت‌ماه) هیئت وزیران که به ریاست حسن روحانی، رئیس‌جمهوری برگزار شد، به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور، آئین‌نامه اجرایی بند (ه) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور موضوع تهاتر مطالبات سازمان‌های گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و وزارت نفت با بدهی آنها به دولت از طریق شرکت دولتی، تصویب شد.

به موجب این آئین‌نامه، سهم هر یک از سازمان‌های توسعه‌ای برای استفاده از تهاتر موضوع این آئین‌نامه، یک‌سوم رقم مندرج در ردیف تملک دارایی‌های مالی مندرج در قانون، ۱۰ هزار میلیارد ریال است. در صورت استفاده نکردن از این سهم توسط هر یک از سازمان‌های توسعه‌ای تا پایان آذرماه سال ۱۴۰۰، با تأیید سازمان، سهم آنها توسط دیگر سازمان‌های توسعه‌ای قابل مصرف است.

در این نشست، همچنین دولت با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر لایحه تصویب اصلاحات ضمائم کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها موافقت کرد.

بر این اساس، اصلاحات ضمائم کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها ۱۹۷۳ موضوع قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به تشریفات (پروتکل) ۱۹۷۸ مربوط به کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها ۱۹۷۳ و الحاقات و اصلاحات بعدی آن تصویب شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا