بین الملل

روسیه: می توان برای سوئیفت جایگزین پیدا کرد

دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که در صورت اعمال محدودیت های مالی علیه مسکو، می توان در مدت کوتاهی یک گزینه جایگزین برای سوئیفت SWIFT  پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه، روز پنجشنبه در کانال یک تلویزیون این کشور اعلام کرد که در صورت اعمال محدودیت های مالی علیه مسکو، می توان در مدت کوتاهی یک گزینه جایگزین برای سوئیفت SWIFT  پیدا کرد.

پسکوف گفت: اگر ثابت شود که سوئیفت به عنوان یک سرویس (مالی) غیر قابل اعتماد است، ما در چنان دنیای پیشرفته ای زندگی می کنیم که معادل ها یا جایگزین های این سیستم خیلی سریع پیدا می شوند.

همچنین بخوانید

این مقام روسیه در ادامه تاکید کرد: سایر کشورها به محض تردید در مورد ثبات دلار و کشور صادر کننده آن، آمریکا، این ارز را از عملیات تجاری خود کنار می گذارند.

پسکوف گفت: سهم دلار در تجارت روسیه سال به سال در حال انقباض است و در سطح جهانی نیز همینطور خواهد بود. به محض اینکه مردم در ثبات دلار و آمریکا شک و تردید کنند، شروع به عقب نشینی می کنند.

وی افزود: زمان آن است که همه درک کنند، از جمله ایالات متحده، که روسیه کشوری قدرتمند و خودکفا است. محدود کردن روسیه در هر کاری غیرممکن است.

پسکوف گفت: بله، می توان علیه روسیه تلاش های بازدارنده کرد و خواسته های متحدان خود را سرکوب و آنها را وادار به نخریدن اسلحه کرد، اما این امر روسیه را مجبور به تغییر سیاست خود نمی کند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا