صنعت، معدن، تجارت

روسیه به عنوان اولین کشور برای میزبانی نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۳۰ اقدام کرد

دفتر نمایشگاه های بین المللی BIE اعلام کرد که درخواست رسمی روسیه برای میزبانی نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۳۰ را در مسکو دریافت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری تاس، دفتر نمایشگاه های بین المللی BIE اعلام کرد که درخواست رسمی روسیه برای میزبانی نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۳۰ را در مسکو دریافت کرده است.

بر اساس این گزارش، روسیه اولین کشوری بود که درخواست خود را ارائه کرد، بقیه نامزدها می توانند درخواست خود را تا پایان ماه اکتبر سال جاری میلادی ارسال کنند.

در بیانیه این دفتر آمده است: فدراسیون روسیه امروز نامه ای را ارائه کرد که نامزدی خود را برای میزبانی نمایشگاه جهانی ۲۰۳۰ در مسکو پیشنهاد می دهد. نامه میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه توسط الکسی گروژدف، معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه و الکسی مشکوف، سفیر روسیه در فرانسه به دیمیتری کرکنتز، دبیر کل دفتر نمایشگاه های بین المللی تحویل داده شد.

عنوانی که برای نمایشگاه روسیه انتخاب شده است “پیشرفت انسانی. چشم انداز مشترک برای جهان هماهنگی” است. در صورت تأیید درخواست روسیه، این نمایشگاه از ۲۷ آوریل تا ۲۷ اکتبر در مسکو برگزار می شود.

تاکنون، درخواست مسکو تنها مورد است و با دریافت آن دفتر نمایشگاه های بین المللی شمارش معکوس را آغاز کرده است: بقیه کشورها شش ماه (تا ۲۹ اکتبر ۲۰۲۱) مهلت دارند تا نامزدی خود را برای Expo-2030 اعلام کنند.

پس از انقضا این دوره، دفتر نمایشگاه های بین المللی پروژه ها را ارزیابی می کند و پس از آن با یک رای گیری، ۱۶۹ کشور عضو این دفتر، برنده تعیین می شود.

این دفتر همچنین تاکید کرد که روسیه “یک کشور فعال BIE” است و به طور منظم در نمایشگاه های جهانی و تخصصی شرکت می کند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا