انرژی

اختصاص بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به بازسازی دکل‌های حفاری ایران

مدیر بازسازی و ارتقای دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری و خدمات جنبی شرکت ملی حفاری ایران از اختصاص ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و روزآمدی دکل‌ها و تجهیزات حفاری از سوی شرکت ملی حفاری ایران برای سال ۱۴۰۰ خبر داد.

شهرام شمی‌پور امروز (۱۱ اردیبهشت‌ماه) در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: از سوی شرکت ملی حفاری ایران بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای بازسازی و روزآمدی دکل‌ها و تجهیزات کاربردی در صنعت حفاری در بخش‌های عملیاتی، خدمات فنی و تخصصی و لجستیکی این شرکت تخصیص یافته است.

به گزارش آرمان اقتصادی، وی افزود: با توجه به ضرورت و اهمیت به روز رسانی و ارتقای توان تجهیزات و ماشین‌آلات با تخصیص این اعتبار و  هماهنگی با مدیریت امور مهندسی نسبت به برگزاری مناقصات و انعقاد قرارداد بازسازی بیش از ۲۲۰ تجهیز مربوط به دکل‌های حفاری، خدمات فنی، ترابری، خدمات ویژه، ابزار در گردش و ایمنی، بهداشت و محیط زیست اقدام خواهد شد.

همچنین بخوانید

مدیر بازسازی و ارتقای دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری و خدمات جنبی شرکت ملی حفاری ایران گفت: این تجهیزات شامل پمپ‌های سیال، دستگاه‌های دراورکس، انواع ابزار نمودارگیری، پمپ تراک‌های سیمان‌زنی و اسید زنی، کامیون‌های کشنده، کرن،  پاوریونیت‌های لوله‌گذاری، دستگاه‌های مولد هوای تنفسی، انواع ژنراتور، آچار هوا، مجموعه‌های فوران‌گیر، سیستم مقابله با گاز هیدروژن سولفوره، مخازن پوشش‌دار ذخیره اسید، بونکرهای حمل سیمان و دیگر ماشین‌آلات است.

شمی‌پور با اشاره به نقش اساسی بازسازی و تعمیرات اساسی ناوگان حفاری و خدمات جانبی عنوان کرد: این امر در جهت ارائه خدمات مطلوب به شرکت‌های متقاضی، کاهش ساعت توقف ناشی از نقض فنی ادوات و همچنین شتاب‌بخشی به تحقق برنامه ‌های سه ساله بازسازی بسیار ضروری و اثرگذار است.

مدیر بازسازی و ارتقای دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری و خدمات جنبی شرکت ملی حفاری ایران عنوان کرد: در سال ۹۹ بخش بازسازی شرکت ملی حفاری ایران همانند سایر مجموعه‌ها در راستای اهداف شرکت، نسبت به حضور مستمر و موثر در افزایش تولید از مخازن هیدروکربوری و مشارکت در توسعه پروژه‌های میدان‌محور از طریق بازسازی و نوسازی ناوگان دستگاه‌های حفاری خدمات فنی، خدمات ویژه و سایر بخش‌های پشتیبانی برنامه‌ریزی بلند مدت، نقش ویژه‌ای داشت.

وی گفت: در سال گذشته با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و امکانات داخل شرکت و شناسایی و استفاده از توان بخش خصوصی در زمینه بازسازی، نوسازی و ارتقای دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری، اقدام و مسئولیت خود را در ارائه خدمات مطلوب به کارفرماها، افزایش عمر مفید و صیانت از اموال و برگرداندن مجدد دستگاه‌ها به چرخه عملیات، ایفا و موجب صرفه‌جویی مالی و جلوگیری از خروج ارز از کشور شد.

شمی‌پور با اشاره به ایمن‌سازی پنج دستگاه حفاری و ۱۷ تجهیز مربوط به دستگاه‌های حفاری گفت: این اقدامات در قالب قراردادهای سند بلاست، رنگ‌آمیزی و سازندگی و جوشکاری با به کارگیری بیش از ۳۵ هزار نفر ساعت انجام شده است.

مدیر بازسازی و ارتقای دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری و خدمات جنبی شرکت ملی حفاری ایران افزود: تعمیرات اساسی یک دستگاه سویول، مجموعه بالابرنده، کرون بلاک، موتورهای اصلی، ۱۸ دستگاه الک لرزان، دو دستگاه تانکر و یک دستگاه ایر هوست از دیگر اقدامات انجام‌شده در مجموعه بازسازی شرکت ملی حفاری ایران است.

وی افزود: پشتیبانی از دستگاه‌های حفاری فعال با تامین و ارسال بیش از ۱۰ هزار قلم کالا و تجهیزات به موقعیت‌های عملیاتی و سایر مدیریت‌ها به منظور بازسازی و تعمیرات فوری تجهیزات و جلوگیری از توقف عملیات حفاری و انعقاد قراردادهای بازسازی از دیگر اقدامات و فعالیت‌های این بخش در مدت یک سال گذشته تاکنون بوده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا