امور زیربناییتعاون و اشتغال

تدوین ۲ هزار استاندارد آموزش مهارتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در یک سال گذشته بالغ بر ۲ هزار استاندارد آموزش مهارتی در سازمان فنی و حرفه‌ای تدوین شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در آیین رونمایی از طرح ایجاد ۱۴۰۰ مرکز مهارت آموزی جوارکارگاهی و بین کارگاهی و رونمایی از یک هزار استاندارد آموزش مهارت، که با حضور علی اوسط هاشمی رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در محل این سازمان برگزار شد، گفت: ایجاد مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی باعث شد آموزش فنی و حرفه ای با کار و شغل کارگران عجین شود و آنها بتوانند مهارت‌های خود را ارتقا دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این مراکز همچنین باعث شدند کسانی که به دنبال شغل هستند هم بتوانند آموزش ببینند.

شریعتمداری به تفاهم نامه سازمان فنی و حرفه ای و سازمان بهزیستی کشور اشاره کرد و گفت: این یادداشت تفاهم به منظور افزایش مهارت بین توانخواهان تنظیم شده است که با اجرایی شدن آن استعدادهای عظیمی که در فرزندان بهزیستی وجود دارد شکوفا می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تفاهم نامه سازمان فنی و حرفه ای و سازمان بازنشستگی کشور را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: مهارت آموزی تنها مختص به جوانان نیست، بلکه کسانی که سال‌ها کار کرده و اکنون بازنشسته شده اند، می‌توانند با مهارت‌های جدیدی آشنا شوند و عنصر مهم‌تری در جامعه باشند.

شریعتمداری به تفاهم نامه سه جانبه سازمان فنی و حرفه ای، معاونت امور تعاون و معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اشاره و خاطر نشان کرد: ارتقای مهارت تعاونگران کشور برای ما بسیار حائز اهمیت بود و این تفاهم نامه به منظور نظام مند کردن آموزش‌های تعاونی تنظیم شده است.

وی افزود: از جمله اهداف معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این تفاهم نامه سه جانبه، ارتباط وسیع بین تامین منابع فعالیت‌های اشتغال زا در کشور، صیانت از مشاغل موجود و پایداری سازی مشاغل را می‌توان برشمرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: اقتصاد ما نیازمند به روز شدن است و در این راستا باید خود را با تغییر جامعه کار همسو و همساز و به سمت آن حرکت کنیم‌.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا