انرژی

صنعت برق هر تصمیمی برای ساعت اداری خوزستان بگیرد، اجرا می‌کنیم

استاندار خوزستان با اشاره به بحث کاهش ساعت کاری ادارات برای مدیریت مصرف برق در استان گفت: وزارت نیرو و صنعت برق هر تصمیمی را در این خصوص بگیرد ما آن را اجرایی خواهیم کرد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشستی که امروز (۱۲ اردیبهشت‌ماه) با حضور معاون وزیر نیرو در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم تحریم‌ها رفع شود و وضعیت کرونا نیز بهبود پیدا کند تا مردم به آرامش برسند زیرا مشکلات بسیار زیاد است و رفع تحریم‌ها می‌تواند به حل مشکلات کمک شایانی کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، وی افزود: وقتی تحریم‌ها رفع شود به سرعت می‌توانیم امکانات وارد کشور کنیم و برخی از مطالبات را دریافت کنیم. رفع تحریم‌ها می‌تواند به مباحث واردات و صادرات نیز کمک کند و وضعیت کشور را در این خصوص بهبود ببخشد.

همچنین بخوانید

استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت سدهای خوزستان گفت: در سدهایی که دارای نیروگاه برق آبی هستند تلاش شده که وضعیت آب به شکلی نباشد که به تولید برق برای استان و کشور لطمه‌ای وارد شود.

سلیمانی‌دشتکی عنوان کرد: در هفته‌های اخیر جلسات بسیاری در زمینه تنش آبی که ممکن است برای آب شرب، آب کشاورزی، نیشکر و صنعت در استان خوزستان به وجود بیاید برگزار شده است تا وضعیت را بررسی کنیم.

وی افزود: یکی از مهمترین جمع‌بندی‌های این جلسات آن بوده که از آب سدها برای شرب و کشاورزی در حدی استفاده شود که به تولید برق لطمه‌ای وارد نشود.

استاندار خوزستان با اشاره به بحث کاهش ساعت کاری ادارات برای مدیریت مصرف برق در استان خوزستان گفت: وزارت نیرو و صنعت برق هر تصمیمی در این خصوص بگیرد ما آن را اجرایی خواهیم کرد.

وی افزود: در این زمینه محدود شدن ساعت کاری ادارات و استفاده از دیزل ژنراتورهای ادارات و امکانات آن‌ها برای تامین برق مورد نیاز استان خوزستان از اقدامات مورد نظر است که اجرایی خواهد شد.

سلیمانی‌دشتکی گفت: در شهرها و روستاهای خوزستان الی ماشاءالله مشکل آب شرب و فاضلاب داریم. در فصل بارندگی نیز با مشکل روان‌آب‌ها مواجه هستیم.

وی افزود: در خوزستان بیش از ۷۰۰ روستا با تنش آبی شدید مواجه هستند و برخی از این روستاها اصلا آب ندارند یا آب با جیره‌بندی به دست آن‌ها می‌رسد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا