بین الملل

ابراز آمادگی ترکیه برای ازسرگیری پروازها به روسیه تا اول ژوئن

سفیر ترکیه در روسیه اعلام کرد که با توجه به کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر ترکیه، این کشور آماده است پروازهای خود را به روسیه از سر بگیرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری تاس، محمت سامسار، سفیر ترکیه در روسیه روز سه شنبه به خبرگزاری تاس اعلام کرد که با توجه به کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر ترکیه، این کشور آماده است پروازهای خود را به روسیه از سر بگیرد.

این دیپلمات تأکید کرد که این وظیفه در کشورش تعیین شده است که به زودی تعداد موارد کووید_۱۹ و اوضاع همه گیری در ترکیه تا تابستان پیش رو از طریق واکسیناسیون و محدودیت های قرنطینه عادی شود.

همچنین بخوانید

سفیر ترکیه در ادامه گفت: ما در حال حاضر سیگنال های مثبتی در این زمینه دریافت می کنیم.

وی گفت: تعداد موارد ابتلا به عفونت کرونا که در ۱۵ آوریل به ۶۱۴۰۰ نفر رسیده بود، به دلیل اقدامات سختگیرانه ای که انجام شده است، در تاریخ ۳ مه به ۲۴۷۳۳ نفر کاهش یافت… این رقم طی چند هفته آینده کاهش بیشتری نیز خواهد داشت.

محمت سامسار گفت: به منظور از سرگیری پروازها از اول ژوئن و پذیرایی ایمن از دوستان روسی خود در فصل تابستان، در حال حاضر تماس های خود را با نهادهای مربوطه در روسیه در همه سطوح ادامه می دهیم.

از ۱۵ آوریل تا ۱ ژوئن، روسیه پروازهای رفت و برگشت منظم خود را به ترکیه به دلیل موج جدید ویروس کرونا در این کشور محدود کرده است. تعداد پروازها به صورت متقابل به دو پرواز در هفته کاهش یافته است.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا