بین الملل

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۸

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۸۸ درصد افزایش به ۱۸۳۱ دلار و ۲۴ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در حالی که انتشار آمارهای ضعیف تر از حد انتظار از بازار کار آمریکا در ماه آوریل سبب تضعیف بیشتر ارزش دلار و افت سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا شده است، قیمت طلا روز جمعه شاهد افزایش بود و بهترین عمکلرد هفتگی از نوامبر ۲۰۲۰ را به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۸۸ درصد افزایش به ۱۸۳۱ دلار و ۲۴ سنت رسید. در اوایل دیروز قیمت طلا به بالاترین رقم ۳ ماه گذشته یعنی ۱۸۴۲ دلار و ۵۹ سنت رسیده بود.

همچنین بخوانید

قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه ژوئن نیز با ۰.۸۶ درصد افزایش به ۱۸۳۱ دلار و ۳۰ سنت رسید.

فیلیپ استریبل استراتژیست ارشد بازار در موسسه بلو لاین فیوچرز گفت: «با توجه به انتشار آمارهای ضعیف از بازار کار سوددهی اوراق قرضه باز هم کاهش خواهد یافت و شاهد تضعیف بیشتر دلار خواهیم بود. این وضعیت به طلا اجازه می دهد که رشد قیمت بیشتری را تجربه کند.»

اما احتمالا رشد قیمت طلا کوتاه مدت خواهد بود زیرا ممکن است آمارهای بازار کار آمریکا در ماه آینده تقویت شود.

تعداد فرصت های شغلی در بخش غیرکشاورزی آمریکا طی ماه گذشته تنها ۲۶۶ هزار مورد رشد داشت.

جیم ویکوف، تحلیلگر موسسه کیتکو متالز در یادداشتی نوشت: «این گزارش حداقل موقتا برخی گمانه زنی ها در مورد احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را منتقی می سازد.»

روز جمعه روند تصعیف دلار ادامه داشت. در عین حال سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا نیز شاهد کاهش بود و سبب پایین آمدن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شد.

به گفته ادوارد مویا، دیگر تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا، قیمت طلا ممکن است تا ۱۸۵۷ دلار بالا برود.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا