بین الملل

رشد تجارت چین با آمریکا و استرالیا علی‌رغم تنش‌های اخیر

طبق گزارش اداره گمرک چین که در روز جمعه منتشر شد، صادرات چین به آمریکا و استرالیا علی‌رغم وجود تنش‌های سیاسی بین آنها در ماه آوریل بیش از حد انتظار رشد کرده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، طبق گزارش اداره گمرک چین که در روز جمعه منتشر شد، صادرات چین به آمریکا و استرالیا علی‌رغم وجود تنش‌های سیاسی بین آنها در ماه آوریل بیش از حد انتظار رشد کرده است.

در حالی که انتظار می‌رفت صادرات چین در ماه آوریل حداکثر ۲۴.۱ درصد رشد کند، صادرات این کشور با جهشی ۳۲.۳ درصدی روبرو شد. واردات چین هم در این ماه با جهش ۴۳.۱ درصدی روبرو شد، در حالی که کارشناسان انتظار جهشی ۴۲.۵ درصدی را داشتند.

صادرات چین با افزایش تقاضا برای کالاهای با فناوری بالا و کالاهای الکترونیکی تقویت شد در حالی که افزایش واردات این کشور با وجود تحریم‌های آمریکا و کمبود جهانی تراشه کامپیوتری، بیشتر مربوط به خرید مدارهای یکپارچه بود.

اما در این میان با وجود اختلافات سیاسی و تجاری با آمریکا و استرالیا حجم تجارت با این کشورها افزایش یافته بود.

در ماه آوریل صادرات به آمریکا ۳۱ درصد جهش کرد و به ۴۲.۰۵ میلیارد دلار رسید، در حالی که واردات از آمریکا با جهشی ۵۲ درصدی به ۱۳.۹۴ میلیارد دلار رسید.

صادرات چین به استرالیا ۲۰ درصد جهش کرد و به ۵.۲۵ میلیارد دلار رسید در حالی که واردات از این کشور با جهش ۴۹ درصدی بالغ بر ۱۴.۸۷ میلیارد دلار شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا