بین الملل

نرخ بیکاری در آمریکا به ۶.۱ درصد رسید

وزارت کار آمریکا در گزارشی اعلام کرد که نرخ بیکاری در این کشور طی ماه آوریل افزایش یافته و به ۶.۱ درصد رسیده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، ارقام منتشر شده توسط وزارت کار آمریکا نشان می دهد که با وجود بهبود اقتصاد این کشور و پیش بینی های صعودی، رشد اشتغال در ماه آوریل نسبت به یک ماه قبل کند شده است.

بر اساس گزارش این وزارتخانه که روز جمعه منتشر شد، ماه گذشته ۲۶۶ هزار نفر به لیست حقوق و دستمزد اضافه شدند، در حالی که نرخ بیکاری افزایش یافت و به ۶.۱ درصد رسید.

همچنین بخوانید

این رقم بسیار پایین تر از پیش بینی تحلیلگران است چرا که اقتصاددانان نظرسنجی شده توسط رویترز پیش بینی کرده بودند که ۹۷۸ هزار شغل اضافه شود. یک نظرسنجی بلومبرگ نیز پیش بینی کرده بود که استخدام ها در ماه آوریل یک میلیون افزایش داشته باشد.

علاوه بر این، ارقام مربوط به ماه مارس برای رشد اشتغال در ایالات متحده با بازنگری رو به پایین روبرو شد. ارقام جدید نشان می دهد که کارفرمایان آمریکایی به جای رقم تخمین زده شده ۹۱۶ هزار نفر، ۷۷۰ هزار نفر را استخدام کرده اند.

وزارت کار آمریکا همچنین اعلام کرد که دستاوردهای قابل توجه شغلی در بخش تفریحی و گردشگری که در ماه آوریل مشاهده شد، تا حدودی با کاهش اشتغال در بخش خدمات موقت و تحویل کالا و همچنین کاهش در تولید و اشتغال خرده فروشی خنثی شد.

با این حال، حتی با دستاوردهای اخیر، این رقم بیش از سایر صنایع بود. اشتغال در بخش تفریحی و گردشگری از فوریه ۲۰۲۰ به میزان ۲.۸ میلیون نفر یا تقریباً ۱۷ درصد کاهش یافته است.

اخبار بد منعکس شده در این گزارش اشتغال که به دقت رصد می شود، تاثیری در بازار سهام آمریکا نداشت.

بر اساس این گزارش، شاخص “میانگین صنعتی داو جونز” ۰.۴ درصد، شاخص بورس “اس اند پی ۵۰۰” ۰.۷ درصد و شاخص نزدک مرکب بیش از ۱ درصد در معاملات روز جمعه بورس آمریکا افزایش یافتند.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا