ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

تب کلاب هاوس فروکش کرد

استقبال کاربران از اپلیکیشن کلاب هاوس کاهش پیدا کرده و در آوریل تنها بیش از ۹۰۰ هزار بار در مقایسه با رکورد ۹.۶ میلیون بار در فوریه، دانلود شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، این شبکه اجتماعی صوتی در دوران پاندمی محبوبیت پیدا کرد و با سرمایه گذاریهایی که جذب کرد، ارزش آن حدود چهار میلیارد دلار برآورد شده است.

سخنگوی شرکت تحلیل داده سنسور تاور به بیزنس اینسایدر گفت: کلاب هاوس در آوریل در سطح جهانی حدود ۹۲۲ هزار بار دانلود شد که ۶۶ درصد در مقایسه با ۲.۷ میلیون دانلود در مارس و همچنین در مقایسه با ۹.۶ میلیون دانلود در فوریه کاهش داشت.

همچنین بخوانید

کاهش دانلود کاربران نشان دهنده کندی رشد این سرویس شبکه اجتماعی است که از زمان راه اندازی در یک سال گذشته محبوبیت سریعی را تجربه کرد و خود را به عنوان یک پدیده سیلیکون ولی شناساند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، آمار سنسور پاور نشان می دهد کلاب هاوس که تنها با دعوت قابل دسترس است، در فوریه حدود ۱۰ میلیون بار دانلود شد که ۳۰۰ درصد در مقایسه با ۲.۴ میلیون بار در ژانویه افزایش داشت.

دلایل متعددی ممکن است عامل افول اقبال کاربران به کلاب هاوس باشند. برخی می گویند این اپلیکیشن که فعلا نسخه iOS آن عرضه شده است، در دوران پاندمی به این دلیل محبوبیت پیدا کرد که بسیاری از افراد تشنه صحبت با دیگران بودند. اکنون که آمار واکسیناسیون در آمریکا و کشورهای دیگر افزایش پیدا کرده است و مردم برای نخستین بار پس از یک مدت طولانی کاهش محدودیتهای کرونایی را تجربه کرده و از خانه خارج می شوند، کلاب هاوس ممکن است افول کند. همچنین این حقیقت وجود دارد که رقیبان برجسته ای مانند فیس بوک، توییتر و اسپاتیفای در تلاش برای رقابت با کلاب هاوس، سرویسهای مشابه را عرضه کرده اند. به عنوان مثال توییتر سرویس اسپیس خود را برای کاربران اندروید و iOS که ۶۰۰ هوادار یا بیشتر دارند، رسما عرضه کرد. کلاب هاوس در تلاش برای جذب کاربران بیشتر، هفته گذشته اعلام کرد سرگرم تست نسخه اندرویدی اپلیکیشن خود است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا