بانکبانک و بیمه

افزایش مانده تسهیلات شعب بانک توسعه صادرات ایران تا پایان ۱۴۰۰

بانک توسعه صادرات ایران در نظر دارد با اولویت جذب مشتریان جدید، مانده تسهیلات شعب با مانده تسهیلات کمتر از ۲۵۰۰ میلیارد ریال را تا پایان ۱۴۰۰ به مانده ای بالاتر افزایش دهد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از پایگاه خبری اگزیم نیوز، بر اساس سیاست های اعتباری اتخاذ شده در بانک توسعه صادرات ایران ، تامین مالی در بخش خدمات فنی و مهندسی با در نظر گرفتن مقیاس پروژه از طریق تجهیز کارگاه، از محل منابع صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی و منابع بانک انجام خواهد شد.

رضا ساعدی فر معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران در اینباره گفت: تسریع در تعیین تکلیف تسهیلات غیرجاری با در نظر گرفتن شرایط روز کشور و گسترش پوشش خدمت رسانی به مشتریان از دیگر سیاست های اعتباری بانک توسعه صادرات است که با افزایش میزان پذیرش تعهدات بانک از طریق گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و صدور ضمانت های ریالی پیگیری می شود.

ساعدی فر افزود: در سال جاری در فرایند اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی از طریق بانک توسعه صادرات ایران، سرعت عمل بیشتری به کار بسته خواهد شد. به گفته ساعدی فر، افزایش اختیارات شعب برای تصمیم‌گیری‌های اعتباری، تامین سرمایه درگردش واحدهای تولیدی صادراتی و اعطای تسهیلات تولیدی صادراتی با «حداقل نرخ سود» با هدف پشتیبانی بیشتر از تولید در کشور در دستور کار بانک توسعه صادرات ایران قرار دارد.

وی اظهار داشت: تامین مالی ریالی طرح‌های کوچک و متوسط با رویکرد اشتغال‌زایی و در راستای تولید محصولات صادراتی از دیگر سیاست های اعتباری بانک است. ساعدی فر با تاکید بر توجه بیشتر بانک توسعه صادرات ایران به شرکت­های دانش بنیان در تمامی ارکان بانک، گفت: در این رابطه برنامه ویژه ای برای جذب منابع مختلف و تامین مالی این شرکت ها به خصوص شرکت­های دانش بنیان صادرات محور را دنبال می کنیم.

معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران در ادامه این گفتگو به موضوع پیگیری اخذ خطوط اعتباری و تجهیز منابع ریالی از محل منابع صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی و سایر منابع اشاره کرد و گفت: با تجهیز مطلوب منابع و تخصیص آن به بخش های مختلف، بستر مناسب برای بالفعل شدن پتانسیل های صادراتی حوزه هایی چون صنعت، معدن، صنایع تبدیلی، پتروشیمی و خدمات فراهم خواهد شد.

یادآور می شود، افزایش اختیارات شعب در انجام حواله جات ارزی و گسترش پوشش خدمت رسانی به مشتریان با افزایش میزان پذیرش تعهدات بانک از طریق گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و صدور ضمانت نامه‌های ریالی از دیگر سیاست های اعتباری اتخاذ شده از سوی بانک توسعه صادرات ایران است، ساعدی فر در اینباره گفت: ایجاد ساختار منسجم جهت بازاریابی و جذب مشتریان اعتباری جدید در شعب و ارزش آفرینی برای مشتریان اعتباری دارای عملکرد مطلوب که سطح همکاری خود را با بانک کاهش داده و یا قطع همکاری کرده اند ضروری است؛ در این رابطه اولویت با جذب مشتریان بیشتر در شعب مناطق کمتر برخوردار خواهد بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا