بین الملل

هند واردات نفت خود از عربستان سعودی را افزایش داد

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد به دنبال کاهش قیمت نفت خام عربستان برای آسیا، پالایشگاه‌های هندی میزان خرید نفت خود از این کشور را برای ماه ژوئن افزایش داده‌اند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد به دنبال کاهش قیمت نفت خام عربستان برای آسیا، پالایشگاه‌های هندی میزان خرید نفت خود از این کشور را برای ماه ژوئن افزایش داده‌اند.

عربستان سعودی در واکنش به کاهش تقاضای نفت خام هند به علت تشدید بحران کرونا در این کشور، قیمت فروش نفت خود به آسیا را بین ۰.۱۰ دلار تا ۰.۳۰ دلار در هر بشکه پایین آورده است. این اولین کاهش قیمت رسمی قیمت نفت عربستان از دسامبر گذشته تا کنون بود.

این در حالی است که قبلاً با بالا رفتن قیمت‌های نفت پس از کاهش تولید روزانه ۱ میلیون بشکه‌ای عربستان، مقامات هندی این اقدام را روشی ساختگی برای بالا بردن قیمت‌ها دانسته و به پالایشگاه‌های دولتی دستور داده بودند میزان خرید نفت از این کشور را کاهش دهند.

عربستان سعودی در حالی قیمت فروش نفت خام خود به آسیا را پایین آورده که در اقدامی هم‌زمان قیمت فروش نفت به آمریکا را ۰.۲۰ دلار در هر بشکه افزایش داده است. این اقدام باعث افزایش تقاضا برای نفت شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا