انرژی

افزایش روستاهای نیازمند آبرسانی با تانکر سیار کهگیلویه و بویراحمد به ۱۶۵روستا

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت ادامه کاهش بارندگی ها آبرسانی با تانکر سیار استان به ۱۶۵ روستا افزایش خواهد یافت.

«اسفندیار برخه» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: سال گذشته ۱۲۵ روستای این استان با تنش آبی مواجه بودند که امسال با توجه به خشکسالی که پیش رو داریم این تعداد به ۱۶۵ روستا افزایش خواهد یافت و با تانکر سیار آبرسانی خواهند شد.

وی اظهارکرد: در حال پیگیری هستیم که اقداماتی از جمله اجاره تانکر، برای آبرسانی سیار به روستاهایی که با مشکل آب مواجهند، انجام دهیم و در حال حاضر هم آبرسانی به روستاهای فاقد شبکه آبرسانی استان با تانکر سیار انجام می شوند.

همچنین بخوانید

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اعتبارات خوبی در این زمینه پیش بینی شده است درصورتی که تخصص داده شود.

برخه تصریح کرد: تاکنون در زمینه آب شرب شهرهای استان مشکلی و کمبودی نداریم البته بحث مصرف برق است که با توجه به تنش برقی که وجود دارد طبق مصوبه وزارت نیرو باید پمپ های مخازن آب استان در ساعاتی از روز خاموش شوند.

وی ادامه داد: میزان بارندگی ها طی امسال در شهرهای سی سخت، یاسوج و دهدشت ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش داشت که در صورت ادامه کم بارشی قطعا در روستاهای استان با مشکل جدی مواجه می شویم.البته در شهرها آمادگی کامل باید در زمینه مشکلات آب و کم آبی داشته باشیم.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: انتظار داریم که استانداری، آب و فاضلاب کشورو سازمان مدیریت استان با توجه به خشکسالی که در پیش داریم اعتبارات این شرکت را افزایش دهند.

برخه با اشاره به انشعابات غیرمجاز  در استان بخصوص در رابطه با آبیاری باغات و اراضی کشاورزی با آب شرب تاکید کرد: مهمترین مشکل آب و فاضلاب استان استفاده غیرمجاز از آب شرب برای آبیاری باغات و اراضی کشاورزی است که در صورت مشاهده و گزارش با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی و قضایی خواهد شد.

وی گفت: از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد انتظار داریم که یک تانکر ذخیر آب در پشت بام هر واحد مسکونی خود داشته باشند تا در صورت قطعی آب به مدت یک یا دو روز با مشکل مواجه نشوند. با این وضعیت بارش‌ها، چاه‌های آب شرب استان با اُفت مواجهند که قطعا با سوختگی روبه رو می شوند.

برخه بیان کرد: از ۱۶۴۰ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۱۸ روستا دارای شبکه آبرسانی و تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا