اقتصاد کلان

آمریکایی ها از مالیات های بالا شاکی هستند

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد بیش از نیمی از آمریکایی ها معتقدند مالیات اخذشده از درآمدشان بالا است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از فاکس بیزینس، نظرسنجی موسسه گالوپ از شهروندان آمریکایی که اظهارنامه های مالیاتی خود را ارایه کرده اند نشان می دهد که ۵۱ درصد شاغلین معتقدند نرخ مالیات بر درآمد در این کشور بسیار بالا است. ۴۴ درصد شرکت کنندگان نرخ ها را معقول می دانند و تنها چهار درصد شهروندان معتقد بوده اند که نرخ های مالیاتی پایین است. به طور متوسط در سه سال اخیر ۵۵ درصد مالیات دهندگان معتقد بوده اند که نرخ های مالیاتی ناادلانه است و ۴۳ درصد آن را عادلانه دانسته اند.

بیشترین نارضایتی از ارقام مالیاتی مربوط به سال ۱۹۶۹ با نارضایتی ۷۰ درصد مالیات دهندگان بوده است. از زمان روی کار آمدن دولت جورج بوش، کاهش نرخ های مالیاتی به یک از اولویت های سیاست های مالیجمهوری خواهان تبدیل شد اما دموکرات ها عموما طرفدار افزایش مالیات ها برای تامین منابع مالی لازم مخارج عمومی و سرمایه گذاری بیشتر روی زیرساخت ها هستند.  

با در نظر گرفتن گرایشات سیاسی، ۶۵ درصد طرفداران حزب دموکرات معتقدند نرخ های مالیاتی بالا است اما این رقم در بین پایگاه های جمهوری خواه ۴۸ درصد اندازه گیری شده است.  

نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می دهد که طبقه متوسط در آمریکا بیشترین نارضایتی از پرداخت مالیات ها را دارد تا جایی که ۵۹ درصد خانوارها با متوسط درآمد ۴۰ هزار تا ۹۹ هزار و ۹۹۹ در سال معتقد بوده اند نرخ های مالیاتی بالا است در حالی که ۳۵ درصد افراد با درآمد بالای ۱۰۰ هزار در سال چنین نظری داشته اند. در بین شرکت کنندگان این نظرسنجی، ۵۷ درصد انتظار دارند نرخ مالیات ها سال‌اینده بیشتر شود. ۳۳ درصد معتقد بوده اند نرخ مالیاتی ثابت می ماند و تنها هشت درصد امیدوار بوده اند که نرخ مالیاتی از سال قبل کمتر شود.  

دولت جو بایدن در نظر دارد با هدف تامین منابع لازم برای اجرای بسته محرک دو تریلیون دلاری جدید خود، نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها را از ۲۱ درصد به ۲۸ درصد افزایش دهد.

 انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا