بورسبورس اوراق

رشد ۵ هزار واحدی شاخص بورس در کنار افزایش حجم معاملات

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۵هزار واحدی مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۹میلیارد و ۳۱۱میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴هزار و ۵۰۷میلیارد تومان در بیش از ۴۰۴هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۵هزار و ۵۷۲واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۵۷هزار و ۴۶۹واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل شرکت‌های گروه مپنا، ایران خودرو و کاشی الوند با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی متعادلی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص‌ قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۲۳۲۹واحد رشد و شاخص‌های کل (هم‌وزن) ۲۳۲۹واحد و قیمت (هم‌وزن) ۱۵۱۳واحد افت و شاخص‌ آزاد شناور ۷۰۴۰واحد و شاخص‌های‌‌‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۵۴۴۴ و ۶۵۶۲ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۷۹۳میلیون ورقه به‌ارزش ۱۲هزار و ۴۸۸میلیارد تومان در ۸۲هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۸واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۲۶۸واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، ذوب آهن اصفهان و پتروشیمی تندگویان شد و در مقابل شرکت‌های سنگ آهن گهر زمین، دارویی ره آورد تامین و آسیا سیر ارس بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا