امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

اجرای طرح مانع زدایی در حوزه کشاورزی/برخورد قوه قضاییه با متخلفان

مشاور وزیر جهاد کشاورزی از اجرای طرح مانع زدایی تولید در وزارت جهاد خبر داد و گفت: افرادی که بخواهند در بخش تولید مانع ایجاد کنند، فارغ از هر سمتی که دارند، به قوه قضاییه معرفی می شوند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، مرتضی حنیفه‌زاده، مشاور وزیر جهاد کشاورزی امروز در نشستی خبری با تاکید بر ضرورت توجه به تولید گفت: رهبر انقلاب از سال ۹۵ مرتب بر این مساله تاکید می‌کنند و امسال نیز بحث مانع‌زدایی در تولید را در شعار سال قرار دادند که این مساله نشان از توجه ایشان به حوزه تولید و کشاورزی دارد.

وی با بیان اینکه کشاورزی یکی از بخش‌های با اهمیت حوزه تولید است، افزود: بخش کشاورزی تأمین امنیت غذایی کشور را تضمین و ما را از بیگانگان بی نیاز می‌کند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بوروکراسی‌های اداری کار را برای تولیدکنندگان دشوار کرده است، گفت: ما باید الگوی مشارکتی با مردم را در دستور کار قرار دهیم به طوری که مردم محور پیشرفت در این حوزه قرار بگیرند.

به گفته وی در همین راستا طرح مانع زدایی تولید در وزارت جهاد کشاورزی اجرا خواهد شد.

حنیفه زاده با بیان اینکه طرح مذکور رسالت‌هایی دارد که منجر به حضور مردم در عرصه فعالیت‌های کشاورزی می‌شود، گفت: مردم باید به عنوان همکار و پشتیبان در کنار مسئولان بخش قرار بگیرند و کارها را جلو ببرند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد که اصول عملیاتی این طرح مردمی کردن کشاورزی، رفع گلوگاه‌های اصلی تهدیدات، پرهیز حداکثری از تصدی‌گری و شناسایی، احیا و ارتقای زنجیره مزیت‌دار کشاورزی است.

به گفته این مقام مسئول، طرح مذکور دارای کمیته مرکزی است و اعضای تشکیل دهنده این کمیته کارآفرینان جهادی، پیشکسوتان متعهد، جوانان متخصص و افراد صاحب‌نظر هستند.

حنیفه زاده با بیان اینکه اهداف اصلی طرح پشتیبانی از پتانسیل مردمی کشاورزی و رفع موانع از طریق پیگیری امور است، اضافه کرد: تسهیل روندها، شفافیت در اخذ مجوز، دریافت تسهیل‌گر، شبکه‌سازی اشتغال‌های خرد مردمی در زنجیره‌های ارزش افزوده و رعایت زنجیره فعالیت در هر عرصه نیز از جمله اهداف دیگر اجرای این طرح است.

وی درباره ساختار عملیاتی طرح نیز توضیح داد که کمیته بررسی قوانین، کمیته ارتباطات مردمی، کمیته بررسی بازخوردها، کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی، کمیته تدوین کتابچه خدمت و کمیته تدوین راهبرد چرخه دانش و همچنین کمیته مشارکت سازی کشاورزی، ساختار عملیاتی طرح را شامل می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: نتایج حاصل از طرح تحقق الگوی پیشرفت مشارکتی، شناسایی موانع مشکلات قانونی، مردمی شدن اقتصاد از طریق کشاورزی، پیگیری و انعکاس در ابعاد قوانین، ابللاغیه‌ها بخشنامه‌ها و همچنین شناسایی و معرفی افراد مخل تولید با مصادیق ترک فعل باشد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در صورتی که افرادی بخواهند در بخش تولید مانع تراشی کنند قوه قضائیه به مساله ورود خواهد کرد و این موضوع بسیار جدی است به طوری که هر فرد در هر سمتی که باشد در صورت ایجاد مانع به قوه قضائیه برای برخورد قانونی معرفی خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا