امور زیربناییتعاون و اشتغال

شورای نگهبان رد صلاحیتم کند، بیمه همه‌شان را قطع می‌کنم!

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: من هیچ دلیلی برای رد صلاحیت خودم نمی‌بینم اما اگر شورای نگهبان رد صلاحیتم کند، چه کاری می‌توانم بکنم؟ شاید بشود بیمه همه‌شان را قطع کنم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد شریعتمداری پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری و حق انتخاب مردم یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و مظهر “خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری” است. این ایام، زمانی است که هر آنکه به توسعه و پیشرفت ایران و حق زیستن با آرامش و عزتمند ایرانیان می‌اندیشد باید نسبت به مسئولیت خود به ایران، مردم و نظام عمل کند.

وی بیان کرد: می دانم مردم از کشمکش مداوم مدیران خسته و فرسوده‌اند و آنها رئیس جمهوری نمی‌خواهند که با طرح مطالبات انحرافی و غیر ممکن به اختلافات دامن زند، بلکه به دنبال رئیس جمهوری هستند که برای مشکلات اصلی و ضروری آنها راه حل داشته باشد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: آمده‌ام تا با همراهی مردم و اصالت دادن به گفتگو، مدارا و تحمل، به منازعات و جدل‌هایی که امید به آینده را می‌کشد پایان دهم و دولت گفتگوی اجتماعی فراگیر، اصلاح‌گر و کارافرین با توان حل منازعات را تشکیل دهم. باور دارم تا زمانی که محیط عمومی کشور مملو از جدال و منازعه است و امید و اعتماد در حال فروپاشی است، هیچ برنامه و وعده سیاسی اقتصادی محقق نخواهد شد.

شریعتمداری ادامه داد: پژوهش‌های معتبر نشان می‌دهد از سال ۹۶ که کشور با تشدید تحریم شروع شد و سیاست‌های مناسب حمایت از مردم به دلیل اختلافات بین قوا به اجرا در نیامد، جمعیت زیر خط فقر به دو برابر افزایش یافت و من با درک از این شرایط آمده‌ام تا با پایان دادن به منازعات درونی و مخاصمات بیرونی، زمینه را برای اجرای سیاست‌های کارآمد، مشارکت جویانه و شهروندمدارانه، حمکرانی داده محور مبتنی بر اطلاعات موثق، کاهش فقر و حمایت از معیشت و سفره مردم را محور ائتلاف فراگیر قرار دهم.

وی اظهار داشت: معتقدم از مرزی که کامیون عبور نکند، لاجرم تانک عبور خواهد کرد. نگاه فرصت محور به مرزهای گسترده ایران بزرگ در دولت من جایگزین نگاه امنیت محور به مرزها خواهد شد. آمده‌ام هم میدان و هم دیپلماسی را با رعایت اصول سه گانه عزت حکمت و مصلحت در خدمت زندگی مردم و عزت ایرانیان قرار دهم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: می آیم تا امنیت شغلی کارگران تضمین شود، از آنها که بیکار شده‌اند حمایت کنم، مسکن و تامین اجتماعی برای همه مردم ایران به ویژه کارگران را با همراهی خودشان تامین کنم و تضمین امنیت اقتصادی و کفایت مستمری و تکریم بازنشستگان را تداوم بخشم.

شریعتمداری ادامه داد: می دانم هزینه‌های آموزشی دهک‌های ثروتمند کشور ۶۰ برابر دهک‌های فقیر است. آمده‌ام تا عدالت آموزشی را برقرار کنم تا فرزندان این سرزمین از سیستان و بلوچستان تا خوزستان از کرمان تا کرمانشاه از تحصیل باز نمانند، می آیم تا آموزش با کیفیت و بیمه کامل درمانی برای ایرانیان را بجای بیمه‌های تکمیلی گروه‌های خاص را برای همه ایرانیان محقق سازم. می آیم تا اشتغال جوانان فقط در حده وعده و شعار باقی نماند.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: می آیم تا اشتغال جوانان وطن، مسائل و مطالبات صنعتگران، کشاورزان، کارفرمایان، معلمان، ورزشکاران، دانشجویان، دانشگاهیان و هنرمندان در هیاهو و نزاع‌های سیاسی فراموش نشود.

شریعتمداری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت ردصلاحیت چه واکنشی نشان خواهید داد، اظهارداشت: بنده هیچ دلیلی برای رد صلاحیت خود بعد از ۱۶ سال کار در هیئت وزیران در دولت‌های مختلف نمی بی نم.

وی بیان کرد: از سوی دیگر اگر شورای نگهبان بنده را رد صلاحیت کند، چه کاری می‌توانم انجام دهم؟ البته شاید بتوانم بیمه همه آنها را قطع کنم، چرا که من هنوز وزیر هستم. (با خنده)

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای درباره اعطای یارانه به مردم دارید، تصریح کرد: بنده برنامه مدونی در عرصه‌های گوناگون خصوصاً در حوزه رفاه اجتماعی آماده کرده و تقدیم می‌کنم.

شریعتمداری افزود: با اتکاء به اطلاعات ثبتی متقن، متأسفانه شرایط اقتصادی مردم خوب نیست و بنده از خط فقر و افزایش صددرصدی آن طی سه سال سخن گفته‌ام و طبیعی است زمانی که صحبت از حذف یارانه‌ها می‌کنیم، باید بدانیم که با شرایط نامطلوبی در بسیاری از دهک‌های جامعه مواجه هستیم.

وی اظهارداشت: به جز دهک دهم که حدود ۸ میلیون نفر هستند و دارای درآمدهایی هستند که احتیاجی به دریافت یارانه‌های مستقیم و غیرمستقیم ندارند، بقیه آحاد ملت نیازمند حمایت هستند.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در دولت بنده حمایت از مردم به اشکال گوناگون انجام خواهد شد و دولت بنده دولتی خواهد بود که مردم مالک ثروت باشند نه اعانه بگیر و هدفم آن است که مردم در جایگاه واقعی خودشان بنشینند و برای آن برنامه اجرایی موجود است که ارائه خواهم کرد.

شریعتمداری درباره لیست اموال خود و خانواده اش، گفت: لیست کامل اموال خود و خانواده ام را دقیقاً در ذهن ندارم اما به صورت مختصر بگویم که لیست اموالم خانه‌ای است که بخشی از آن به عنوان مهریه در سال‌های گذشته به همسرم تقدیم شده است.

وی بیان کرد: دارایی مهم دیگری که متعلق به خودم باشد ندارم اما همسرم دارایی‌های دیگری دارد. میزان حقوق وزراء ۱۰ میلیون تومان خالص است که در سال ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که بنده همین حقوق را دریافت می‌کنم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: البته ناگفته نماند که یواشکی حسن روحانی و در دولت‌های قبل محمد خاتمی که بنده در دولتش حضور داشتم، گاهی سکه هم به ما وزراء هدیه داده‌اند و بنده هم از آن بی بهره نبوده‌ام.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا