خودروصنعت، معدن، تجارت

افزایش ۳۰ درصدی تولید «ماشین‌ابزار ایران خودرو» در سال ۱۴۰۰

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایکوپرس- حمیدرضا شاهین‌فر، با اشاره به توسعه همکاری‌ با شرکت‌های خارج از گروه صنعتی ایران‌خودرو، اظهار کرد: شرکت ماشین‌ابزار، با دارا بودن نیروهای متخصص و توانمند و خطوط تولید مجهز، در سال جاری پروژه‌های خاصی را به اجرا خواهد گذاشت که از جمله آن می‌توان به ماشین‌کاری منیفولد تارا، تولید رام تاراDAE ، افزایش تولید پوسته محور واگن هود و محور پیچشی تارا اشاره کرد که تا پایان سال اجرا خواهد شد.
شاهین‌فر، با بیان این‌که در راستای تعمیق ساخت داخل محصولات و بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان گام‌های مناسبی برداشته شده، گفت: در این زمینه  با راهبردهای ایران‌خودرو و ساپکو هم‌راستا هستیم.
مدیرعامل شرکت ماشین ابزار ایران خودرو از انجام مراحل تحقیقاتی برای طراحی و تولید قطعه راهبردی سره‌های گان نقطه جوش خبر داد و گفت: با تولید این قطعه به خودکفایی و تامین نیاز خطوط تولید ایران خودرو خواهیم رسید؛ تنوع محصولات از دیگر امتیازات شرکت ماشین‌ابزار است، به‌گونه‌ای که ۵۰ نوع قطعه با بالاترین کیفیت و استاندارد در این شرکت تولید و عرضه می‌شود.
شاهین‌فر با اشاره به عملکرد شرکت صنایع ماشین‌ابزار ایران خودرو در سال گذشته گفت: بیش از سه میلیون قطعه را در سال ۹۹ تولید کرده‌ایم؛ قطعات خودروی تارا از جمله فریم داشبورد این خودرو به همراه چهار قطعه دیگر در تولیدات شرکت ماشین ابزار قرار دارد.
وی ادامه داد: تولید پوسته محور کامیون واگن هود از دیگر تولیدات راهبردی بود که در سال گذشته در کمتر از ۲۰ روز به مراحل اجرا رسید.
گفتنی است، شرکت صنایع ماشین ابزار از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو، یکی از شرکت های مادر تخصصی برای طراحی و تولید جیگ و فیکسچر و تجهیزات خطوط تولیدی زیر نظر شرکت تام ایران خودرو است. این شرکت در طول دوران فعالیت خود اقدام به تولید قطعات و همچنین ارایه خدمات به ایران خودرو کرده و در دو سال اخیر نیز با طراحی و تجهیز خطوط، برنامه تولید قطعات خودروی تارا و دیگر محصولات ایران‌خودرو را در دستور کار قرار داده است.
 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا