امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

مقام مسئول افزایش قیمت شکر را تایید کرد ؛ بازرگانی دولتی تکذیب

در حالی که یک‌مقام مسئول عصر امروز افزایش ۷۲ درصدی قیمت شکر را تایید کرده، معاون شرکت بازرگانی دولتی هر گونه افزایش قیمت شکر را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، یک مقام مسئول عصر امروز در پاسخ به پیگیری‌های خبرنگار مهر، افزایش قیمت سکر مصرفی خانوار از هر کیلو ۸,۷۰۰ تومان به ۱۵ هزارتومان را تأیید کرد.

همچنین بخوانید

وی که‌خواست نامش در خبر ذکر نشود، گفت: قبلاً برای اینکه قیمت شکر افزایش نیابد، برای این کالا ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص می‌دادند که از اواخر سال ۹۸ تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به شکر متوقف شد؛ بر این اساس طی یک و سال و نیم گذشته، از محل ذخایری که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده بود، شکر مصرف خانوار در سطح بازار عرضه می‌شد و همین مساله موجب شده بود که قیمت شکر در بسته بندی یک کیلوگرمی ۸ هزار و ۷۰۰ تومان ثابت بماند. (جزئیات بیشتر)

اما معاون شرکت بازرگانی دولتی ساعاتی بعد در گفتگو با صداوسیما با بیان اینکه هیچ گونه افزایش قیمتی برای شکر نداشتیم افزود: از سال گذشته شکر با ارز نیمایی وارد می‌شود بنابراین از شمول قیمت‌گذاری خارج شده و عرضه و تقاضای بازار، قیمت این محصول را تعیین می‌کند، ضمن اینکه در این باره هیچ گونه ابلاغی هم صورت نگرفته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا