بورسبورس اوراق

شاخص بورس ۵هزار واحد رشد کرد


شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۵هزار واحدی مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۳میلیارد و ۹۴۲میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳هزار و ۸۹۴میلیارد تومان در بیش از ۴۰۴هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۵هزار و ۵۵۱۹واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۸۹هزار و ۵۲۰واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو و ملی صنایع ملی مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، مخابرات ایران و بانک تجارت با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی متعادلی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۴۳۴واحد رشد، شاخص‌های کل (هم‌وزن) ۲۹۶۷واحد و قیمت (هم‌وزن) ۱۹۲۴واحد افت، و شاخص آزاد شناور ۳۸۷۲واحد و شاخص‌های‌‌‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۵۸۶۳ و ۴۸۷۱واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۲۵۵میلیون ورقه به‌ارزش ۱۵هزار و ۹۲۷میلیارد تومان در ۶۰هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۶۰واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۵۵۳واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، سنگ آهن گهر زمین و فولاد هرمزگان جنوب شد و در مقابل شرکت‌های توکاریل، بیمه تجارت نو و سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا