ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

کیفیت شبکه‌های ارتباطی در زمان آزمون‌های پایان سال تضمین شود

وزیر ارتباطات و فناوری خواستار تضمین کیفیت و پایداری شبکه‌های ارتباطی کشور در زمان برگزاری آزمون‌های پایان سال دانش‌آموزان و دانشجویان شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، سال تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ که این روزها به پایان خود نزدیک می‌شود، در بیشتر نقاط کشور آنلاین بود، به دلیل شیوع کرونا، فرآیندی که از اسفند ۱۳۹۸ آغاز شده بود، ادامه یافت، تا جایی که دانش‌آموزان و دانشجویان یک سال کامل تحصیلی را بدون حضور در مدارس و دانشگاه‌ها گذراندند.

همچنین بخوانید

البته از زمانی که فرآیند تدریس در مدارس و دانشگاه‌ها به‌صورت آنلاین انجام می‌شود، چالش‌هایی هم در این مسیر وجود داشته، از جمله کیفیت و سرعت اینترنت که در بسیاری از موارد انتقاد کاربران را در پی داشته و به دلیل حضور حداکثری محصلان در فضای اینترنت، منجر به کاهش کیفیت شده بود، هرچند که برای بهبود این کیفیت اقدامات زیادی در این مدت انجام شد.

در این راستا به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی در دستوری خطاب به حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، خواستار تضمین کیفیت و پایداری شبکه‌های ارتباطی کشور در زمان برگزاری آزمون‌های پایان سال دانش‌آموزان و دانشجویان شد.  

آذری جهرمی خواستار تمهیداتی از اعلام آماده‌باش به اپراتورها ارائه‌کنندگان خدمات و شرکت ارتباطات زیرساخت، عدم انجام هرگونه برنامه تغییرات و یا به‌روزرسانی در شبکه در ساعات برگزاری آزمون‌ها و موکول کردن آن به اوقات نیمه‌شب و درنهایت تشکیل کمیته‌ای جهت نظارت ویژه بر حسن انجام اقدامات فوق در ایام امتحانات شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا