امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

کمبود مرغ در استان بوشهر/ نیازهای مردم با قیمت مناسب تامین شود

بوشهر- کمبود مرغ در استان بوشهر باعث افزایش قیمت این کالا شده است و می‌طلبد که مسئولان تلاش جدی برای تامین نیازهای مردم با قیمت مناسب داشته باشند.

همچنین بخوانید

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: چند سالی که است که در سطح بازار همواره شاهد کمبود برخی کالاها و یا افزایش قیمت آنها هستیم که حالا بار دیگر نوبت به مرغ رسیده است تا مردم برای تهیه آن با مشکل روبرو باشند.

طی یک سال گذشته بارها و بارها مرغ با کمبودهای مقطعی روبرو بوده و هر بار مسئولان وعده می‌دهند که این مسئله به صورت ریشه‌ای حل می‌شود ولی باز هم شاهد کمبود مرغ در سطح بازار هستیم.

این روزها مرغ گرم از بازار استان بوشهر پر کشیده و اگر هم مرغی پیدا شود با افزایش قیمت روبرو بوده است که این مسئله تأمین نیازهای مردم را با مشکل روبرو کرده است.

در برخی از نقاط استان بوشهر قیمت مرغ از ۳۰ هزار تومان هم بیشتر شده است تا خانواده‌ها از تأمین این کالا که یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی محسوب می‌شود، عاجز بمانند.

لزوم تدبیر برای تأمین مرغ با قیمت مناسب

نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با انتقاد از وضعیت توزیع مرغ بیان کرد: این موضوع را در تذکری به رئیس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صمت اعلام کرده و خواستار تصمیم و تدبیر مناسب در این زمینه شدیم.

ابراهیم رضایی با اشاره به خطر کمبود مرغ و احتمال افزایش قیمت آن در خردادماه تصریح کرد: باید تدبیر لازم برای تأمین مرغ مورد نیاز مردم به قیمت مناسب در این ایام اندیشیده شود.

وی بیان کرد: افزایش قیمت جوجه یک‌روزه در بازار و عدم تخصیص ذرت مورد نیاز مرغ‌داری‌ها و گرانی نهاده‌های دامی باعث افزایش قیمت تمام شده مرغ می‌شود.

نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این شرایط بیم آن می‌رود که در خردادماه شاهد افزایش شدید قیمت مردم و کمبود آن و تشکیل صف‌های مرغ در مناطق مختلف کشور و در نهایت تشدید نارضایتی عمومی باشیم.

رضایی اضافه کرد: لازم است که همه مسئولان در اسرع وقت با تمرکز ویژه بر این مسئله تدبیر کنند و از هم‌اکنون برای تأمین مرغ مورد نیاز مردم به قیمت مناسب چاره‌اندیشی کنند.

افزایش عرضه مرغ در استان

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای تأمین مرغ مورد نیاز مردم در استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و امیدواریم شاهد بهبود وضعیت در روزهای آینده باشیم.

محمد تقی منوچهری با اشاره به افزایش عرضه مرغ اضافه کرد: با همکاری دیگر دستگاه‌ها، طی هفته گذشته روزانه ۵۰ تن مرغ گرم و ۵۰ تن مرغ منجمد در اختیار عرضه کنندگان در شهرهای استان قرار گرفته است.

وی دلیل نوسان تولید گوشت مرغ در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت را وضعیت جوجه‌ریزی عنوان کرد و ادامه داد: عرضه مرغ به فروشگاه‌ها در استان بوشهر از روز گذشته افزایش یافته است.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه عرضه گوشت مرغ روزانه از ۷۰ به ۱۱۰ تن رسیده است خاطرنشان کرد: میزان عرضه مرغ در استان بوشهر طی روزهای آینده تا ۱۵۰ تن افزایش می‌یابد.

کمبود مرغ در استان بوشهر/ نیازهای مردم با قیمت مناسب تامین شود

توزیع مرغ متعادل می‌شود

وی با اشاره به افزایش مصرف مرغ در استان به خاطر افزایش قیمت گوشت گوسفند و گوساله و کاهش مصرف سرانه آن افزود: نیاز گوشت مرغ استان بوشهر در روز ۹۰ تن است و عرضه مرغ از فردا به حالت تعادل می‌رسد.

منوچهری با بیان اینکه عرضه مرغ زنده ممنوع است و مرغ زنده پس از کشتار برای عرضه در اختیار فروشگاه‌ها قرار می‌گیرد افزود: قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان و مرغ زنده ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان است.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر تاکید کرد: در اردیبهشت امسال یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده که تا دو میلیون قطعه افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه اکنون مرغ‌های پرورش یافته ماه گذشته در اختیار کشتارگاه‌های صنعتی استان برای عرضه به بازار قرار می‌گیرد تصریح کرد: روند توزیع گوشت مرغ به حالت عادی و تعادل بر می‌گردد و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا