صنعت، معدن، تجارت

معادن راکد کشور فعال می شود

اصفهان-وزیر صمت گفت: بخش قابل توجهی از معادن راکد در کشور فعال و پویا می‌شود و در این راستا رفع موانع و تسهیل صدور مجوزها در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علیرضا رزم حسینی عصر جمعه در جمع خبرنگاران پس از افتتاح دو واحد تولیدی در اردستان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین بخشهایی که همواره مشمول رانت‌ها و امضاهای طلایی بوده است صدور مجوز برای واحدهای فولادی و فرآوری صنایع فولادی است.

وی خاطرنشان کرد: هر کس از بخش خصوصی علاقه مند به فعالیت در حوزه فولاد است به شرط تأمین مواد اولیه از سوی سرمایه‌گذار این امکان را برای وی فراهم کرده‌ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در این راستا اختیارات لازم به استان‌ها واگذار شده است و تلاش ما رفع بروکراسی اداری و سایر موانع است؛ ما باید شرایطی را فراهم کنیم که زمینه رانت را از بین ببریم.

رزم‌حسینی با بیان اینکه برخی از اختیارات شورای معادن به استان‌ها واگذارشده است، تصریح کرد: مجوز واردات ماشین آلات معادن که امکان تولید آن در داخل کشور وجود ندارد صادر شده و موانع در این زمینه نیز برطرف شده است.

گفتنی است وزیر صنعت، معدن و تجارت در نخستین روز سفر خود به استان اصفهان، به بازدید از شرکت سیما کاشی و تعاونی فولاد کویر اردستان پرداخت و از نزدیک جریان مشکلات، ظرفیت‌ها و نیازها این واحدهای صنعتی قرار گرفت.

میزان اشتغالزایی شرکت سیما کاشی با کلید خوردن طرح در دست اجرای این واحد تولیدی ۳۰۰ نفر عنوان شده است.

مهم‌ترین مشکل این واحد تولیدی در حال حاضر نداشتن نقدینگی و تأمین زیرساخت‌های آن عنوان شده است.

همچنین شرکت تعاونی فولاد کویر ظرفیت تولید ۹۵ هزار تُن آهن اسفنجی و همین میزان ظرفیت تولید شمش فولاد (به عنوان محصولات مورد نیاز صنایع ساختمانی، محصولات میانی واحدهای ذوب) را داراست و با اشتغالزایی ۲۰۰ نفر در فاز اول و مشارکت سرمایه‌گذار خارجی راه‌اندازی شده است و در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت درخط آهن اسفنجی و ۳۵ درصد در خط شمش فولادی را دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا