انرژی

روی مایعات گازی در فارس سرمایه‌گذاری نشده است

ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی با بیان اینکه شرکت زاگرس جنوبی ۱۷۵ میلیون مترمکعب گاز تولید می‌کند که معادل ۲۲ درصد گاز ایران است و بخش زیادی از آن در فارس تولید می‌شود، گفت: روی مایعات گازی در فارس خیلی سرمایه‌گذاری نشده است.

سید ابوالحسن محمدی شنبه یکم خردادماه در جلسه بررسی نقشه راه صنعت فارس در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی تاکید کرد: در این جلسات باید دانشگاهیان و صنعتگران نیز دعوت شوند و از نظرات آنها نیز استفاده شود.

همچنین بخوانید

او خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های فارس در حوزه نفت و گاز آموزش می‌دهند اما ما کارگاه آموزشی مهارتی در این حوزه در فارس نداریم و آموزش مهارت مغفول مانده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی ادامه داد: قوانین دولتی در این شرایط تحریم جلوی سرعت کارها را گرفته و لازم است قوانین مطابق با شرایط تحریم شود.

محمدی همچنین با اشاره به تولید حدود ۲ میلیون بشکه نفت در سروستان، گفت: به زودی میدان خشت در کازرون افتتاح می‌شود که توان تولید ۲۰ میلیون بشکه نفت را دارد. 

او با بیان اینکه در حوزه تقویت فشار گاز پروژه‌هایی بسیار بزرگی در این شرکت در حال اجرا است، گفت: اگر این ایستگاه‌های تقویت گاز ایجاد نشود سالانه ۹۹ میلیون مترمکعب گاز از دست می‌دهیم که معادل ۷۰۰ هزار بشکه نفت است.

به گفته مدیرعامل شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی، با ایجاد این ایستگاه‌های تقویت فشار از هدر رفت این ۹۹ میلیون مترمکعب جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا