بورسبورس اوراق

افت ۶۴هزار واحدی شاخص بورس در اردیبهشت ۱۴۰۰


شاخص بورس در اردیبهشت ماه امسال با ۶۴هزار و ۸۲۲واحد کاهش، معادل ۵.۳۲ درصد افت کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در اردیبهشت ماه امسال طی ۲۰ روز معاملاتی تعداد ۹۲میلیارد و ۱۱۰میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۶۸۹هزار و ۶۴۲میلیارد ریال در بیش از ۶میلیون و ۶۶۷هزار و ۷۳۷دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۱۱.۳۷ و ۲۵.۶۰ درصد افت و ۳.۹۵ درصد افزایش را نسبت به ماه قبل خود(فروردین) تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۱۲ میلیارد و ۵۴۷میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۲۴۳هزار و ۳۳۳میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۵۲.۸۶ و ۵۲.۳۴ درصد افزایش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات ماه منتهی به ۳۱ اردیبهشت امسال با ۶۴هزار و ۸۲۲واحد کاهش، معادل ۵.۳۲ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۲۱۹هزار و ۵۹۰واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۳۴هزار و ۷۰۳واحد کاهش معادل ۸.۰۴ درصد افت کرد و رقم ۳۹۶هزار و ۹۸۱واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۴۴هزار و ۹۹۸واحد افت به رقم ۸۴۳هزار و ۶۶۵واحد و شاخص بازار دوم با ۱۳۹هزار و ۴۹۸واحد کاهش به عدد ۲ میلیون و ۳۴۰هزار و ۱۵۷واحد رسیدند که به این ترتیب در ماه گذشته شاخص بازار اول با ۵.۰۶درصد افت و شاخص بازار دوم با ۵.۶۳ درصد کاهش همراه شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا