بورسبورس اوراق

افت شاخص بورس هر روز بیشتر از دیروز


شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت بیش از ۲۷ هزار واحدی، بیشترین افت سال ۱۴۰۰ را به ثبت رساند.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۵میلیارد و ۹۷۶میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴هزار و ۲۶۶میلیارد تومان در بیش از ۲۵۵هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۲۷هزار و ۵۹۱واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۲۷هزار و ۲۵۳واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و معدنی و صنعتی گل گهر شد و در مقابل شرکت‌های بانک پارسیان، توسعه و عمران امید و بیمه ما با افزایش خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۷۱۶۶واحد، کل (هم‌وزن) ۴۸۹۷واحد، قیمت (هم‌وزن) ۳۱۷۰واحد، آزاد شناور ۳۱۲۷۴واحد و شاخص‌های‌‌‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۲۲۶۹۷ و ۴۷۱۸۲ واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۹۳۲میلیون ورقه به‌ارزش ۳هزار و ۷۸۳میلیارد تومان در ۱۱۴هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۲۸واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۶۶۲واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس و فولاد هرمزگان جنوب شد و در مقابل شرکت‌های بیمه پاسارگاد، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر و سیمان ساوه بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا