انرژی

حفر ۱۷ چاه نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور

ایسنا/خوزستان مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران از حفر و تکمیل ۱۷ حلقه چاه نفت و گاز در دو ماه نخست سال جاری در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی کشور خبر داد.

بابک زنگنه امروز (اول خردادماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ حلقه چاه نفت و گاز در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی کشور حفر و تکمیل شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، وی افزود: از ۱۷ چاه حفاری شده، چهار حلقه چاه توسعه‌ای – توصیفی و ۱۳ حلقه چاه دیگر تعمیری و تکمیلی هستند.

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران گفت: از مجموع چاه‌ها، ۱۵ حلقه شامل چهار حلقه توسعه‌ای – توصیفی و ۱۱ حلقه تکمیلی در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و دو حلقه در موقعیت شرکت نفت فلات قاره حفر شده و در مدار تولید قرار گرفته‌اند.

زنگنه با بیان اینکه  تعمیر و تکمیل چاه‌ها ارتباط مستقیم و تاثیرگذاری با حفظ، نگهداشت و افزایش تولید دارد، ادامه داد: در نتیجه هم‌افزایی و همکاری مستمر میان متخصصان و کارشناسان این شرکت و شرکت‌های کارفرمایی در دو ماه گذشته، تکمیل چهار حلقه چاه ۳۹ روز زودتر از برنامه پیش‌بینی شده از سوی کارفرما به اتمام رسیده است.

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه این شرکت ۷۰ دستگاه حفاری سبک، سنگین و فوق سنگین شامل ۶۷ دستگاه حفاری خشکی و سه دستگاه دریایی در تملک خود دارد، گفت: در حال حاضر ۲۵ دکل حفاری این شرکت در حال جابه‌جایی در مناطق عملیاتی خشکی کشور هستند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا