ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

تأثیر قطعی برق بر عملکرد سایت‌های ارتباطی

در پی بروز قطعی مکرر برق در تهران و بسیاری از شهرهای ایران و تأثیر این موضوع بر عملکرد سایت‌های ارتباطی، ایرانسل اعلام کرد نه تنها امکان شارژ مجدد باتری‌های پشتیبان سایت‌های ارتباطی فراهم نیست، بلکه تجهیزات ارتباطی سایت‌ها، در معرض آسیب شدید و جدی قرار دارند.

به گزارش آرمان اقتصادی، در پی بروز قطعی مکرر برق در تهران و بسیاری از شهرهای ایران و تأثیر این موضوع بر عملکرد سایت‌های ارتباطی، ایرانسل اطلاعیه‌ای منتشر و اعلام کرد با وجود قطعی مکرر و پیوسته برق که همه روزه با فواصل زمانی کوتاه در حال وقوع است، نه تنها امکان شارژ مجدد باتری‌های پشتیبان سایت‌های ارتباطی فراهم نیست، بلکه تجهیزات ارتباطی سایت‌ها، در معرض آسیب شدید و جدی قرار دارند.

همچنین بخوانید

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

در روزهای اخیر، بروز قطعی‌های مکرر و پیوسته در شبکه برق و تأثیر آن بر عملکرد سایت‌های ارتباطی، موجب بروز گلایه‌هایی از سوی برخی از مشترکان اپراتورهای تلفن‌همراه کشور شده است.

به اطلاع مشترکان عزیز ایرانسل می‌رساند که این اپراتور، همواره در تلاش است تا با هدف بهبود تجربه مشتری و ارائه خدمات با کیفیت به مشترکان خود، تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شبکه خود را حتی با وجود شرایط تحریم ظالمانه، به‌روز و مطابق با استانداردهای روز دنیا حفظ کند و توسعه دهد.

ایرانسل بر اساس اصل مشتری‌مداری، استانداردهای بین‌المللی و الزامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، همیشه به دنبال آن است که رضایت مشترکان خود را تأمین کند و تأثیر قطعی برق را بر عملکرد سایت‌های ارتباطی به حداقل برساند و در این راستا، شرایطی را فراهم کرده است تا امکان بهره‌مندی سایت‌های ارتباطی از باتری‌های پشتیبان فراهم و در زمان قطعی برق، انرژی لازم برای ادامه فعالیت تجهیزات سایت‌های ارتباطی، از طریق این باتری‌ها تأمین شود.

علاوه بر این، در سایت‌های ارتباطی اصلی و مهم که علاوه بر تأمین ارتباط مشترکان با شبکه، وظیفه ارتباط چند سایت دیگر با شبکه را نیز بر عهده دارند، تمهیدات بیشتری اندیشیده شده و حتی در برخی از سایت‌های اصلی، دیزل ژنراتور مستقر در سایت، در هنگام قطعی برق، وارد مدار می‌شود.

در همین راستا، باتری‌های به کار رفته در سایت‌های ارتباطی ایرانسل، در شرایط قطع برق، امکان ادامه خدمات‌رسانی چندساعته سایت را فراهم می‌کنند. با وجود این، در وضعیت فعلی، که قطعی مکرر و پیوسته برق، همه روزه با فواصل زمانی کوتاه در حال رخ دادن است، نه تنها امکان شارژ مجدد باتری‌های پشتیبان سایت‌های ارتباطی فراهم نیست، بلکه تجهیزات ارتباطی سایت‌ها، در معرض آسیب شدید و جدی قرار دارند.

ایرانسل امیدوار است تا با تلاش‌ها و پیگیری‌های مراجع مربوطه، از جمله وزارت نیرو، مشکل قطعی برق هر چه سریعتر حل شده و خدمات‌رسانی سایت‌های ارتباطی، بدون چالش قطعی برق، ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا