بین الملل

آمریکا از تحریم شرکت های چینی عقب‌نشینی کند

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: از مقامات آمریکایی می خواهیم که درباره تحریم شرکت ها و افراد حقیقی چینی عقب نشینی کند و در صورت نیاز خودمان با آنها برخورد می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، چین ساعاتی پیش اعلام کرد: از آمریکا می خواهیم که از وضع تحریم های جدید علیه شرکت های چینی عقب نشینی کند.

واشنگتن تصمیم دارد برخی شرکت های چینی را بدلیل مراوده با شرکت های کره شمالی، تحریم کند.

همچنین بخوانید

در همین حال  «هوآ چانینگ» سخنگوی وزارت خارجی چین گفت: مخالف تحریم های یک جانبه و صلاحیت قضایی آمریکا در مورد تحریم افراد و شرکت های چینی هستیم. وی تصریح کرد، چین بر اساس مقررات و قوانین خود به تحقیق در مورد این شرکت ها می پردازد و در صورت نیاز، این شرکت ها را مجازات می کند.  

«چانینگ» گفت: بصورت جامع و جدی تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی را اجرا می کنیم و تلاش ما بر این است که همه این مسئله را ببینند. در همین حال مقامات «واشنگتن» اعلام کرده اند که تحریم های آمریکا علیه «پیونگ یانگ» مکمل تحریم های اخیر سازمان ملل علیه این کشور است.  

 روز سه شنبه «دونالد ترامپ» فرمان تحریم ۱۶ شرکت چینی،  روسی و برخی از افراد حقیقی از این دو کشور را به دلیل کمک به برنامه های هسته ای و بالستیکی کره شمالی امضاء کرد.

به گفته مقامات کاخ سفید، این افراد و شرکت ها با کمک مالی به کره شمالی، برنامه های موشکی این کشور را حمایت کرده اند؛ ۶ شرکت چینی که ۳ شرکت از آنها در حوزه زغال سنگ فعالیت می کنند در میان فهرست تحریم های آمریکا دیده می شود.  

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا