بورسبورس اوراق

شاخص بورس به ارتفاع ۱.۱ میلیون واحد برگشت


شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۹۷۴۷هزار واحدی، به ارتفاع ۱.۱ میلیون واحد بازگشت.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۵میلیارد و ۶۰۳میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴هزار و ۲۹۸میلیارد تومان در بیش از ۴۴۷هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۹هزار و ۷۴۷واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۰۵هزار و ۴۴۴واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های بانک پاسارگاد، گروه مپنا و سرمایه‌گذاری استان خوزستان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲میلیارد و ۴۵۱میلیون ورقه به‌ارزش ۳هزار و ۶۳۶میلیارد تومان در ۲۳۸هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۷۶واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۵۵۲واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پلیمر آریا ساسول و فولاد هرمزگان جنوب شد و در مقابل شرکت‌های بیمه پاسارگاد، سنگ آهن گهر زمین و توسعه مسیر برق گیلان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا