امور زیربناییراه و ساختمان

مجلس در برابر اعتراضات بازنشستگان «هما» سکوت نمی‌کند/ نجومی‌بگیران از احوال بازنشستگان بی‌حقوق خبر ندارند/ وزیر راه در مجلس باید توضیح دهد

رییس کمیسیون عمران با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم دولت به بهانه پایان طول خدمت خود، از گرفتاری‌های بازنشستگان و کارکنان هما چشم پوشی کند، گفت: مجلس در برابر اعتراضات و مشکلات کارکنان هما ساکت نمی‌ماند و هفته آینده وزیر راه و مدیرعامل هما در مجلس باید در این باره توضیح دهند.

همچنین بخوانید

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره نارضایتی دنباله‌دار کارکنان و بازنشستگان هما (ایران‌ایر) اظهار داشت: اعتراضات دنباله‌دار و پی در پی بازنشستگان و کارکنان آینه تمام قد سوء مدیریت‌ها و ناهماهنگی‌ها در سطوح مختلف مدیریتی و بین دستگاهی است. 

وی با بیان اینکه خدشه دار کردن کرامت انسانی بازنشستگان خط قرمز ماست، گفت: در شان بازنشستگان ایران ایر نیست که پس از سه دهه خدمت، برای دستیابی به حقوق خود دست به تجمع و اعتراضات بزنند و نمایندگان مجلس این بی‌انضباطی‌های دنباله‌دار در پرداخت حقوق و دستمزد و عدم رعایت قانون همسان‌سازی بین کارکنان هما را تحمل نمی‌کند. 

رییس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: به دلیل عدم رسیدگی به مشکلات بازنشستگان و کارکنان هما، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل هما هفته آینده برای ارایه توضیحات به نمایندگان و اعضای کمیسیون عمران، در مجلس حاضر خواهند شد. 

رضایی کوچی افزود: از وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل هما انتظار داشتیم بتوانند این شرایط به وجود آمده را مدیریت کنند اما متاسفانه علیرغم اینکه سازمان برنامه و بودجه قول کمک فوری هزار میلیارد تومانی به صندوق بازنشستگی هما داده بود، در عمل اثری ازاین کمک دیده نمی‌شود. 

وی با تاکید این اعتراضات سریالی زیبنده شرکتی که حامل پرچم جمهوری اسلامی ایران است و ناوگان ملی کشورمان محسوب می‌شود، نیست گفت: متاسفانه دولت در برابر این مشکلات پاسخگو نیست و خود را کنار کشیده و تنها راهکار را تغییر مدیریتی در بدنه این مجموعه می‌داند این در حالی است مگر مدیرعامل هما چه امکاناتی در اختیار دارد که بخواهد از آن محل این مشکلات ریشه ای را برطرف سازد؟ قرار بود هزار میلیارد تومان با قید فوریت به صندوق بازنشستگی هما تزریق شود اما خبری از آن نیست.       

رییس کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه متاسفانه دود سوء مدیریت دولت و سازمان برنامه و بودجه به چشم ۲۳ هزار حقوق بگیر ایران ایر که ۱۳ هزار نفر آن بازنشستگان هستند،رفته است اظهار داشت: دولت در سال‌های اخیر کاری جز انتشار وعده‌های پوچ برای کارکنان و بازنشستگان هما انجام نداده است. 

رضایی کوچی با بیان اینکه متاسفانه شاهد کاهش کیفیت خدمات شرکت‌های وابسته به هما هستیم، ادامه داد: اعتراضات چند روز گذشته کارکنان ایران ایر باعث تاخیر در انجام برخی از پروازها در فرودگاه مهرآباد شد و بی‌تدبیری عده‌ای در دولت باعث این بی‌نظمی و معطلی مردم در فرودگاه شد. گویا این یک رویه شده است که مردم تاوان و هزینه سوءمدیریت‌ها را بپردازند هر چند که دولت در برابر این رفتارها سکوت کرده اما مجلس ساکت نمی‌ماند و از وزیر راه و شهرسازی پاسخ می‌خواهد.         

وی با تاکید بر لزوم هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف صندوق بازنشستگی هما گفت: بارها درباره در این باره به دولت و متولیان تذکر داده بودیم اما پس از گذشت سال‌ها نتوانستند تصمیم درستی برای رفع این مشکل بگیرند و به اجرا برسانند. هر چند که مدت زیادی از عمر دولت باقی نمانده اما اجازه نمی‌دهیم به همین بهانه از گرفتاری‌های مردم چشم‌پوشی کنند و پرداخت حقوق و دستمزدها را به تعویق بیاندازند. 

رییس کمیسیون عمران گفت: متاسفانه برخی از مدیران دولتی که در موعد مقرر و بدون تاخیر حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند از احوال بازنشسته‌ای حداقل حقوق را هم با تاخیر دریافت می‌کنند، خبر ندارند و مشکل امروز جامعه و کشور هم همین شکاف بین دولت و ملت است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا