انرژی

استان مرکزی چقدر ذخیره آبی دارد؟

ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: حجم آب موجود در سدهای استان مرکزی نسبت به سال گذشته کاهش محسوسی داشته است.

عزت الله آمره ای در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وضعیت آبی سدهای استان مرکزی، اظهار کرد: استان مرکزی دارای دو سد بزرگ الغدیر در ساوه و کمال صالح در شهرستان اراک است که بخش عمده آب شرب و کشاورزی را تامین می کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر و تا اوایل خردادماه ۱۴۰۰ در حدود ۶۹ درصد سد ساوه پرآب است، افزود: حجم آب موجود در این سد ۱۸۴ میلیون مترمکعب است در حالی که میزان آن در مدت مشابه سال گذشته بالغ بر ۲۷۶ میلیون مترمکعب بوده است.

آمره ای میزان آب ورودی به سد در هر ثانیه را در سال گذشته ۹ مترمکعب دانست در حالی که این رقم در سال جاری ۱.۵ مترمکعب است، گفت: حجم آب ورودی به سد از ابتدای سال آبی تاکنون به سد الغدیر ساوه بالغ بر ۶۶.۵ میلیون مترمکعب بوده است که این رقم در سال گذشته به ۲۰۷ میلیون مترمکعب می رسید.

وی در خصوص وضعیت آبی سد کمال صالح شازند، بیان کرد: ورودی این سد در حال حاضر ۰.۶ مرمکعب در ثانیه است که این رقم در سال گذشته به ۱.۵ مترمکعب می رسید و در حال حاضر ۷۹ درصد سد پر آب است در حالی که در سال ۱۳۹۹ سد به صورت ۱۰۰ درصدی پر آب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی افزود: حجم سد کمال صالح حدود ۹۵ میلیون مترمکعب است که در حال حاضر ۷۳ میلیون مترمکعب آب دارد و از ابتدای سال تاکنون ۲۴ میلیون مترمکعب ورودی داشته است در حالی که سال گذشته این رقم به ۱۰۳ میلیون مترمکعب می رسید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا