بورسبورس اوراق

شاخص بورس منفی شد


شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه بیش از ۱۰ هزار واحد افت کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۵میلیارد و ۱۶۶میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴هزار و ۲۳۷میلیارد تومان در بیش از ۴۹۰هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۱۰هزار و ۹۶۳واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۴۵هزار و ۹۷۰واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و بانک ملت شد و در مقابل شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، فرآوری معدنی اپال کانی پارس و گروه دارویی برکت با افزایش خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۲۸۳۹واحد، کل (هم‌وزن) ۲۵۳۵واحد، قیمت (هم‌وزن) ۱۶۳۵واحد، آزاد شناور ۱۳۹۲۳واحد و شاخص‌های‌‌‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۹۹۰۶ و ۱۵۷۲۳ واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۱۴۷میلیون ورقه به‌ارزش ۶هزار و ۱۱۰میلیارد تومان در ۲۵۵هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۱۷واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۷۲۴واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی صنعتی مینو، فولاد هرمزگان جنوب و پتروشیمی تندگویان شد و در مقابل شرکت‌های بیمه پاسارگاد، صنایع ماشین‌های اداری ایران و بیمه دی بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا