انرژی

روندی صعودی نفت بنای توقف ندارد

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر پایبندی اوپک و متحدانش به برنامه خود برای افزایش عرضه در ژوئن و ژوییه و انتظار بازار برای بهبود تقاضا در آمریکا و چین، صعود کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هفت سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۶۷ دلار و ۷۹ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز سه شنبه با ۲.۱ درصد افزایش بسته شده بود.

همچنین بخوانید

بهای معاملات نفت برنت ۱۷ سنت معادل ۰.۲۴ درصد افزایش یافت و به ۷۰ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت شب گذشته با ۱.۳ درصد افزایش بسته شده بود.

اظهارات شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی پس از نشست روز سه شنبه وزیران نفت اوپک پلاس خوش بینی بازار را تقویت کرد. وی گفت: احیای قوی تقاضا در آمریکا و چین را پیش بینی می کند و روند واکسیناسیون می تواند به تسریع روند توازن بازار جهانی نفت کمک کند.

تحلیلگران موسسه ING Economics در یادداشتی نوشت: به نظر می رسد بازار روی دورنمای سازنده در اواخر سال میلادی جاری متمرکز شده است و اوپک پلاس انتظار دارد بازار در فاصله سپتامبر تا پایان سال میلادی جاری شاهد کاهش قابل توجه ذخایر باشد.

این گروه تولیدکننده با لحاظ کردن خاتمه کاهش داوطلبانه عربستان سعودی تا پایان ژوییه، ۷۰۰ هزار بشکه در روز در ژوئن و ۸۴۰ هزار بشکه در روز در ژوییه به تولیدش اضافه می کند.

رشد قیمت نفت در دو هفته گذشته تحت تاثیر نگرانیها نسبت به احتمال بازگشت نفت ایران محدود شده است. با این حال مذاکرات میان ایران و قدرتهای جهانی هنوز به نتیجه نرسیده است.

تحلیلگران شرکت آر بی سی کپیتال مارکتس در یادداشتی نوشتند: به نظر نمی رسد بازگشت نفت ایران موضوع فوری برای بازار نفت باشد.

بر اساس گزارش رویترز، محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک اظهار کرد: انتظار ندارد عرضه بالاتر نفت از سوی ایران باعث ایجاد مشکل شود. وی گفت: ما انتظار داریم که بازگشت پیش بینی شده تولید و صادرات نفت ایران به بازار جهانی به شکل منظم و شفاف انجام بگیرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا